Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 20:22 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelser

-Der er ikke tilstrækkeligt hukommelse til at initialisere windows.

-En undtagelse ved 0028:c000bded i VxD(01)+000aded

-Beskytelsesfejl

Dette er bare lige nogle af de fejl jeg får når jeg tænder min comp!HVAD SKAL JEG GØRE????
Og så kan jeg heller ikke overføre data fra hdd til hdd uden at min comp fryser billedet og jeg er nødt til at genstarte...HJÆLP
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 20:25 #1
Prøv at se på spørgsmål www.eksperten.dk/spm/47893

Hvis det ikke er relevant i dit tilfælde, bør du komme med lidt flere info om hardware.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 20:31 #2
men jeg har fyldt alle mine ram slots ud.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 20:34 #3
amd k6-2 500mhz
256mb
netværkskort
soundblaster live kort
Radeon 64 DDR ram
asus motherboard
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 20:46 #4
jeg prøver lige det med mine ram!!
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 21:02 #5
Hvis du starter i fejlsikret mode. Kommer fejlen så også der?
Hvad type er dit Asus board?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 21:24 #6
det er et >>p5a<<
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 21:27 #7
og når jeg går ind i spil fryser min comp også ligrpludselig.
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 21:33 #8
Der kan mange årsager til 0028 fejl.

1. Har du kørt Windows Update?
2. Har du de nyeste Live drivere? www.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp (10/10-2000)
3. Har du de nyeste Via 4in1 drivere? (4.25a) www.viatech.com/drivers/index.htm
Det var måske lige de vigtigste. Men check også efter drivere til grafikkort og netkort.
Og gør den det også i fejlsikret tilstand??
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 21:37 #9
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 22:16 #10
jeg prøver lige at opdatere min bios.
og ja det er også i fejlsikret tilstand
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 22:35 #11
Det lyder mere og mere som en hardware fejl et sted.
1. Check om din CPU køler kører, eller at den ikke er fyldt med støv.
2. Check også grafikkortet. (sidder det rigtigt trykket i, og kører blæseren)
3. Prøv at pille ramkredsene ud, og sæt den i et andet slot. (Husk at tage strømmem først, og aflade dig selv for statisk elektrisitet)
4. Har du kørt en Scandisk, og checket for virus?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 22:56 #12
det med en virus er uhørt for jeg har formateret 2 gange og den gør det stadig
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 22:58 #13
Derfor kan det godt være virus. De kan godt gemme sig, selvom du har formateret.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 22:59 #14
okaj jeg prøver lige at køre en scanner
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 23:20 #15
forøvrigt der hvor man kan gå ind i sin bios ved at trykke på delete. Der skriver den at der monitor error og at man skal gå ind power setup for detalje.
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 23:28 #16
Hvad skriver den i Power Setup?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
05. februar 2001 - 23:51 #17
cpu temp 72 grader (ERR)
men min blæser er helt ny og kan klare op til 1ghz
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 00:16 #18
Ikke mærkeligt du har lidt problemer. :)
Check om den nu sidder rigtigt.
Avatar billede benzon Praktikant
06. februar 2001 - 08:13 #19
Må jeg give dig et råd hold dig fra, Win Me, Det æder ram og bruger dem ikke, og der er mange fejl i det, jeg køre med win 2000, og jeg har også 256 ram i min, og der er altid 176 ram ledig selv om den står på som webserver.

---Benzon
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 10:55 #20
og hvis jeg nu er helt sikker på at den sidder som den skal, for den kan faktisk ikke side på andre måder.
Jeg har også lige sat den fra 500mhz til 450mhz og den gør det samme?
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 14:10 #21
Har du brugt kølepasta til køleren?
Hvis du kører et monitor program fra windows, hvad siger CPU temp. så der?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 21:03 #22
ja jeg bruger kølepasta og nej nej har ikke noget program i windows til se min temp, men det havde jeg før jeg formatere og der var ikke nogen problemer altså den var ikke for varm!!!!!
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 21:11 #23
Kom problemet pludseligt, eller opstod det først efter en hardware opdatering?
Prøv kun med en ramkreds at installere WinME.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 22:59 #24
hvorfor instalere winme på ny?
Problemet kom bare en dag uden at jeg havde gjort noget ved computeren.
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 23:07 #25
En anden ting kunne være at et af dine IDE kabler måske er dårligt. Det kan medføre alle mulige fejl. (Det dog ikke indvirkning på CPU temp.)
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:08 #26
ok jeg kan lige prøve at bytte dem.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:11 #27
jeg har lige pillet alt ud af min pc og nu kan jeg overføre fra hdd til hdd og jeg får ikke nogen fejl meddelse når jeg tænder min comp.
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 23:15 #28
Hvad hjalp så?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:34 #29
jeg ved det ikke rigtigt for jeg er ikke begyndt at sætte mine ting i igen.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
07. februar 2001 - 10:40 #30
nu virker det igen af en eller anden grund.
Avatar billede masterfink Nybegynder
07. februar 2001 - 13:29 #31
HEj Duller
JEg har også et Asus P5A motherboard og har konstant diverse undtagelsesfejl i alt muligt. Mit råd vil være og få et nyt motherboard, for Ali chipsættet på P5A har nu givet mig grå hår i hovedet i 1½ år.
Jeg har opdaget at det nogengange kan hjælpe at tage PCI-kort ud af maskinen (jeg plejer at starte med netværkskortet). Måske er det strømforsyningen. Ku også passe med at din CPU er 72 grader.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
07. februar 2001 - 18:13 #32
jeg har også haft mit i 2 år.
men det er jo det billigste, men det er der jo nok en grund til