Avatar billede kbjorn Nybegynder
23. marts 2004 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows webserver bag en anden windows domain controller

Jeg har en Windows 2000 Server som er domain controller/filserver/dhcp server. ADSL routeren NAT'er alt trafik til denne server. Nu ønsker jeg så, at denne server skal port forwarde bla. port 80 til en webserver, som har et fast IP på lokalnetværket. Denne server ønsker jeg som udgangspunkt ikke skal være logget på domænet pga. sikkerhedshensyn!?

Er der nogen, som kan hjælpe mht. opsætning af port forwarding - og måske give et tip til, om min idé mht. ikke at sætte webserveren på lokalnettet er smart...
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 11:27 #1
Der er ingen grund til at route trafikken gennem din DomainController.
Du kan bare sætte din WebServer op, og så forwarde port 80 til den.
Port 80 skal vel ikke bruge til din DC - derfor denne løsning.

Det optimale ville være at have en router/Linuxbos med DMZ.

Så kunne du sætte din WebServer i DMZ zonen. Dette er den sikreste måde, hvis du vil skille dit lokal netværk fra webserveren
Avatar billede venturer Nybegynder
23. marts 2004 - 12:11 #2
Umiddelbart vil jeg også mene at det lettest (og sikreste) vil være at du på routeren direkte forwarder port 80 til din web-server. Alternativt skal din DC have to netkort og selv fungere som router. Du skal så konfigurere Routing and Remote Access og med den Wizard der popper op konfigurere den som en NAT server. Du kan hefter under "Special Ports" (egensakber for "public" netkortet) angive hvilket porte der skal forwardes hvorhen.
Avatar billede kbjorn Nybegynder
23. marts 2004 - 13:36 #3
Mine points går til phatlasse, da jeg valgte din løsning, og den funger præcis som jeg ønskede det!

Tak til jer begge for råd.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 14:05 #4
any time... :o)