Avatar billede bassekristensen Nybegynder
23. marts 2004 - 10:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opret ny bruger samt disable admin

jeg er ved at lave et nyt lille "sjov" program. Det er til en af mine venner.... det går ud på at man skal trykke på en knap og så derefter opretter den en ny bruger konto men et pass og samtidig "lukker" den for admin kontoen.....er det muligt at lave sådan et program....jeg er ikke specielt vild til vb så jeg vil gerne have en meget god beskrivelse af hvordan man gør..... måske endda en lille fil med en slags beta program....

håber at der er nogle som kan hjælpe mig.....
Avatar billede tubber Juniormester
23. marts 2004 - 11:01 #1
Du kan ikke disable adminkontoen....

Men du kan rename den så virker administrator ikke som login merer

For at gøre det i VB skal du kigge på noget ADSI
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
23. marts 2004 - 11:04 #2
har du ikke msn
så kan vi lige skrive sammen derover...(lidt lettere)
Avatar billede rashid Praktikant
23. marts 2004 - 11:16 #3
hmm...
Det "sjove" program kan da misbruges. Tænk på en der i ond tro kobler det sammen med en virus :-(
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
23. marts 2004 - 11:21 #4
ja det ved jeg godt...men det er jo ikke sådan at jeg vil ligge det ud på nettet...det er til lidt sjov sammen med vennerne til party....
Avatar billede rashid Praktikant
23. marts 2004 - 11:24 #5
meeen.... tænk på dit ansvar hvis det ryger ud! Mange af de sjove programmer er knap så sjove hvis de slipper ud i den "virklige" verden.

IloveU kunne jo godt have været en sjov ide :-)

nå, men det er bare mig der er lidt hysterisk ;-)
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
23. marts 2004 - 11:30 #6
ja det tror jeg......hvis jeg kan lave sådan et program kan alle andre sku også...sådan tænker jeg lidt......det kan sku ikke passe at jeg er den første som skulle finde på at tage lidt pis på mine venner med et lille program som laver en ny konto....
Avatar billede tubber Juniormester
23. marts 2004 - 11:31 #7
Vil også holde sådan noget væk fra netparty der kunne jo være en der finder det lidt sjovere end det du påtænkte dig.....

så den hint om ADSI må være nok fra min side :)
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
23. marts 2004 - 11:32 #8
okay...fint hvordan lukker man et spørgsmål
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
23. marts 2004 - 11:33 #9
jeg lukker spørgsmål
Avatar billede tubber Juniormester
23. marts 2004 - 11:34 #10
Du kan få ørerene meget kraftigt i maskinen med sådan noget.....
En admin konto + telnet hu ha der kan ske ting der er meget værere end en virus.....

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
23. marts 2004 - 11:35 #11
trykker på dit nick i bunden og vælger accepter