Avatar billede vessel Nybegynder
05. februar 2001 - 19:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Abit HotRod66 og Win2k

Jeg har en løs IDE controller: Abit HotRod66.  Men når jeg har installeret win2k, og vil installere Hotrod\'en, så fryser maskinen under opstarten når jeg genstarter...

Jeg har prøvet med de drivere der ligger på www.abit.com.tw

Hjææælp!
Avatar billede seider Nybegynder
05. februar 2001 - 19:51 #1
bruger du den onboard controler der er på bundkortet ?

Hvis nej skal du lige disable den, ellers skal du sikre dig at controleren er secondary, ellers tror jeg at windows vil prøve på at bruge den som primary.

Bedste bud ? !

/* Seider */
Avatar billede vessel Nybegynder
05. februar 2001 - 20:32 #2
Jeg har et soltek bundkort hvor der er to dma100 controllere, og dem bruger jeg til mine to IBM harddiske, og et DVD drev.

På HotRod\'en har jeg en brænder, et cd-rom drev og en maxtor harddisk...  Så jeg kan ikke undvære nogen af dem.
Avatar billede seider Nybegynder
05. februar 2001 - 20:34 #3
Hvornår fryser den under opstarten og har det virket under f.eks 98 ?
Avatar billede zonic Nybegynder
05. februar 2001 - 21:12 #4
Jeg har selv haft det problem med hot rod controlleren. Problem er simpelthen en fejl i controlleren. Jeg kunne ikke have både en 13GB hd samt en 45GB hd på den samtidig. Så prøv eventuelt at pille dine cd-rom drev fra, bare for at se om det skulle ændre noget.

Har du forresten opdateret bios\'en på controlleren? Ved ikke om det skulle hjælpe
Avatar billede vessel Nybegynder
05. februar 2001 - 21:16 #5
Seider> Ja, det har virket med win ME

zonic> Burde det ikke virke når det har virket i ME ?

Nej, jeg har ikke opdateret BIOS\'en...
Avatar billede zonic Nybegynder
05. februar 2001 - 21:19 #6
Det er slet ikke sikkert. W2k kan kun køre hvis hardwaren er sat rigtigt op (tildels ihvertflad).
Avatar billede vessel Nybegynder
05. februar 2001 - 21:22 #7
Seider> Den fryser forresten når at den blå bjælke er lige i midten....

Jeg prøver at finde en BIOS opgradering til den...
Avatar billede zonic Nybegynder
05. februar 2001 - 21:23 #8
vessel: Jeg forresten næppe det hjælper. Min frøs også præcis halvvejs. Prøv at pille cdrom drevene fra.
Avatar billede vessel Nybegynder
05. februar 2001 - 21:24 #9
Okey....  Det prøver jeg så først....

I\'l be back!
Avatar billede vessel Nybegynder
05. februar 2001 - 22:56 #10
Det var min Maxtor harddisk der var stået af....
Avatar billede zonic Nybegynder
05. februar 2001 - 22:57 #11
surt :(