Avatar billede sfc Nybegynder
22. marts 2004 - 20:45 Der er 2 kommentarer

Flaskehals ved 2mbit

jeg sidder med et mindre problem, jeg har et hjemmenetværk med en TDC speedstream router og et switch, jeg har en gammel 200mhz med win 98 og en dual 1ghz p3 med win xp koblet til netværket, den gamle pc kan let dl med 200kbps, men naar jeg forsøger fra samme side med min p3 falder dl hurtigt til 60kbps, jeg har updateret drivers til netkort og sat det til full dublex.. men dl falder stadig til 60 kbps som om det er forud bestemt at den ikke kan dl hurtigere. Jeg har ogsaa forsøgt at bytte rundt paa kablerne uden held.

Nogen der ved hvad dette kan skyldes eller har haft samme problem?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
23. marts 2004 - 09:08 #1
Prøv at checke netværksegenskaberne, for noget kaldet "QoS pakkeplanlægning).
jeg har hørt den skulle sluge noget båndbredde.
Avatar billede itech Nybegynder
29. april 2004 - 23:32 #2
Hej !

Jeg vil foreslå at du starter med at sætte hastigheden på netkortet ned til 10Mbit/s, halv dublex og ser om det hjælper. Efterfølgende kan du så skrue op til 10Mbit/s, fuld dublex osv. for at se om det hjælper.

Alternativt kan du forsøge et andet netkort.

iTech