Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. marts 2004 - 17:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overfør din gamle bruger til et NT Domain.

Jeg har nogle computere i netværk med en windows 2000 server, som er sat op til at være domain.

Når jeg sætter workstations(winXP) op til at logge på domain, så laves der en ny bruger, og man skal til at sætte skrivebord, outlook osv op igen.

Hvordan kopiere jeg en lokal bruger, til en domain bruger ?
Avatar billede zinus Nybegynder
22. marts 2004 - 17:51 #1
Log ind som lokal administrator på pc'en.

control panel -> System -> Advanced -> User Profiles -> Settings

Klik på den gamle profil - vælg "copy to" og kopier til den nye profil der lige er blevet oprettet da pc'en loggede på det nye domæne - husk at sætte rettigheder til, at domain\bruger kan tilgp profilen.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. marts 2004 - 18:20 #2
Når jeg vil kopiere en fil, vil den gøre det til en mappe og ikke til en anden profil
Avatar billede zinus Nybegynder
22. marts 2004 - 18:34 #3
Ja, så vælger du den mappe den anden profil ligger under
c:\documents and settings\nybruger
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. marts 2004 - 18:34 #4
Har nu prøvet at kopiere mappen over i den nye brugers mapper, men outlook virker ikke osv.
Avatar billede zinus Nybegynder
22. marts 2004 - 18:36 #5
Du skal logge ind som den nye bruger, og oprette profilen første gang (c:\docu....)
Log af - log på som lokal admin (den har rettighederne) og kopiér den gamle profil til den nye.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. marts 2004 - 18:46 #6
også det jeg har gjort, den har kun kopieret filerne over i mappen, men alle indstillinger og officepakken skal sættes op igen.
Avatar billede zinus Nybegynder
22. marts 2004 - 18:51 #7
lyder underligt - det er præcis sådan jeg har flyttet _mange_ brugere
Avatar billede zinus Nybegynder
22. marts 2004 - 18:54 #8
Hvis man bruger den feature, der er i control panel -> System -> Advanced -> User Profiles -> Settings tager den netop indstillinger og registry ændringer med, når der kopieres.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. marts 2004 - 11:13 #9
Nu har jeg prøvet med en anden workstation.

Min procedure er:

1) Hver workstation har en administrator og en bruger account.
2) Outlook osv, ligger på bruger account.
3) Jeg opretter en domain bruger på computeren.
4) Logger ind som lokal administrator og kopiere den lokale bruger til mappen hvor domain brugeren ligger

reusultat = de filer som ligger på skrivebord/dokumenter er flyttet med alle settings
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. marts 2004 - 11:14 #10
reusultat = de filer som ligger på skrivebord/dokumenter er flyttet men indstillinger og registry ændringer er ikke med
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. marts 2004 - 11:26 #11
Nu opgiver jeg snart at bruge domains (;

Den domain account jeg har lavet fra bunden, bliver ved med at skifte udsendene hver gang jeg logger af/på og start menuen skifter også.

Og kan bare ikke få rettigheder til at køre windows update );
Avatar billede zinus Nybegynder
23. marts 2004 - 11:27 #12
Har du logget ind som den nye bruger - og logget af igen, inden du kopiere den gamle bruger til den nye? Altså logget ind 1 gang, således profilen oprettes.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. marts 2004 - 11:38 #13
ja
Avatar billede zinus Nybegynder
23. marts 2004 - 11:40 #14
Så ved jeg ikke hvad der går galt - har selv brugt fremgangsmetiden mange gange med høj effektivitet
Avatar billede -sofus- Nybegynder
31. marts 2004 - 17:25 #15
Jeg har brug for en løsning meget snart..