Avatar billede chrik Nybegynder
22. marts 2004 - 13:32 Der er 4 kommentarer

Skal finde en PXE-server så jeg kan droppe mine bootdisketter?

Hej ekspert folk

Jeg er ved at afprøve PXE i vores netværk. Nærmere betegnet Altiris PXE, da jeg ikke har kunnet finde andre der kan tage en af mine bootdisketter og så lade mig hente den på klienten med PXE. Har i nogle forslag til et godt alternativ har kun brug for PXE server delen for at kunne blive fri for mine bootdisketter :-) . Altiris er for dyr så det kunne være meget rart hvis i kender andre der ikke er svære at sætte op.
Avatar billede tracert Nybegynder
23. marts 2004 - 02:31 #1
Hvad koster "Altiris PXE" da ?

fx. sammenlignet med win2k server.
Avatar billede chrik Nybegynder
23. marts 2004 - 07:53 #2
Win2K server koster os ikke noget ekstra, men Altiris vil koste os mange penge, men kan RIS serveren bruges til at hente en af vores allerede lavede bootdisketter???
Avatar billede chrik Nybegynder
27. marts 2004 - 18:44 #3
Hej er der ingen der kan komme med nogle gode bud har indtil videre fundet en løsning fra www.emboot.com og www.argontechnology.com fik kun den sidstnævnte som er en del dyrerer og bedre end den første til at fungere. Har i ikke andre forslag? Har fundet en bootdisk på www.terminalsoft.net som jeg evt. vil bruge sammen med PXE serveren den kan boote direkte op til en Terminal service klient. Så det jeg tænker er at jeg vil hente den bootdisk på terminal klienterne så vi er fri for at de har installeret windows 95 eller andet. Som sådan har vi ikke engang brug for en harddisk med denne løsning, men har ikke afprøvet det endnu. Det skulle virke med 2003 server høj opløsning rimelig nice ikke?
Avatar billede chrik Nybegynder
16. juni 2006 - 19:55 #4
Gammel tråd lukkes