Avatar billede jaws3d Nybegynder
22. marts 2004 - 13:05 Der er 2 kommentarer

problemer med æøå

hej gutter

hvordan sikrer jeg mig visning af æøå, når jeg bruger externe txt-filer...

jeg har et dokument med en textbox, hvor txt'en bliver trukket fra en almindelig txtfil.

Den nægter bare at vise "æøå2
Avatar billede _k Nybegynder
22. marts 2004 - 13:22 #1
Smid det her på din første frame:
System.useCodepage = true;

...og så skal du også huske at anvende fonte som rent faktisk indeholder danke tegn!
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2004 - 14:56 #2
..eller utf-8 encode tekstfilen (hvis du har xp kan du gøre det i notepad) :)