Avatar billede peter-lauritzen Nybegynder
22. marts 2004 - 09:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formatering af bærebar Fujitsu-Siemens PC

Jeg har en ven der har en bærebar Fujitsu-Siemens, hvor diskette drevet er kaputski.
Så vi kan ikke bruge boot diskette.

Der ligger Windows 98 DK og nu vil han gerne bruge Windows 2000 Pro EN, men den kan selvfølgelig ikke opdat. Win. 98 DK da det er et andet sprog.
Nu skal vi så havde formateret harddisken, hvordan bære man sig af med dette.
Vi er rene novicer på dette området og vil blive glad for en udførlig hjælp til hvordan det gøres.
Håber der er nogen der kan/vil hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 09:08 #1
I kan boote på Win2000 CD-rommer. Der har man mulighed for at formatere under installationen.
Avatar billede mgjo Nybegynder
22. marts 2004 - 09:11 #2
Husk at sætte boot sekvensen til at boote på cd først inde i bios. Derefter starter i maskinen med win2k cd'en i cd drevet.
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. marts 2004 - 10:20 #3
1. Gå ind i bios´en og sæt den til at boote fra cd drevet
2. Start så pc´en op i windows og genstart i ms-dos
3. sørg for at den står på det drev der skal formateres (C:) og skriv: format c:
Så formateres harddisken
4. Sæt WIN 2k cd´en i drevet i drevet så skulle den være der :.)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 10:41 #4
mickeyras >> Hvorfor gøre det så besværligt ? Han kan da bare formatere under installationen...
Avatar billede peter-lauritzen Nybegynder
22. marts 2004 - 11:00 #5
phatlasse.
(Hvorfor gøre det så besværligt ? Han kan da bare formatere under installationen...)
Og hvordan gøres dette ???
Vil du ikke nok komme med en forklaring, du må huske, at vi køre under Win 98 og dette system skal vel først slettes/formaterer harddisken eller er der noget jeg misforstår.
Skær det gerne ud i pap.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 11:50 #6
Det kommer helt at sig selv.

Under installationen vil den spørge med at starte om det skal være en ny installaion, eller om en allerede eksisterende skal repares.
Her vælger du "Ny".

Herefter vil du blive spurgt hvor på din disk du ønsker at få Win200 installeret.
Her vil du muligvis se at dit drev allerede er partitioneret (har et drev bogstav).
Slet denne partition (kan ikke huske tasten, men det står beskrevet), og opret her efter en ny.

Tryk "enter" for at vælge, den partition du vil installere på, og programmet vil nu formatere drevet for dig.

Alle steps under installation står tydeligt forklaret, og jeg har svært ved at tro at du ikke kan finde ud af  det :o)

Man kan vel heller ikke sige at der kan gå noget galt. Det værste der kan ske, er bare at du skal starte forfra.
Men vend da endelig tilbage hvis det driller....