Avatar billede purnas Nybegynder
21. marts 2004 - 22:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med installation af win xp

har et kæmpe problem med at installere win xp. Min pc kan slet ikke starte pga. jeg har prøvet at installere.

Jeg ville prøve at reparere da jeg havde nogle drivere osv der skulle geninstalleres.

Men da den ska til installationen siger den --> efter jeg har valgt "reparere" i consolemode, siger den: Filen "ASMS" på windows xp proffesional cd-rom skal bruges. Angiv stien, hvor filen kan findes, og klik på ok.

Nedenunder kan jeg så vælge 2 "stier" og hente filen fra, den ene hedder: GLOBALROOT\DEVICE\CDROM0\1386 og den anden er D:

Ligemeget hvilken jeg vælger og trykker ok, så sker INTET!
så kan jeg kun trykke på "annulere"
så skriver den: ALVORLIG FEJL.. Der er opstået en fejl, der forhindrer installationsprogrammet i at fortsætte. En af de komponenter, som windows skal bruge for at fortsætte installationen, kunne ikke installeres.
Handlingen blev afbrudt af brugeren.

når jeg så trykker okay, genstarter den og starter der fra hvor den kommer med første "fejlmelding"

På forhånd tak

Purnas
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 22:15 #1
Du har formateret/partioneret din HD først, ik?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2004 - 22:15 #2
Prøv lige engang denne metode:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

Det er nemlig vist ikke den du har prøvet.
Avatar billede purnas Nybegynder
22. marts 2004 - 13:24 #3
-->>-->>  haugeZ: Nej, har ikk formateret/partioneret..

-->>-->> John: jo, Det er det jeg har prøvet, problemet er jo bar at den IKKE kan komme videre da den skal til at installere :( der kommer den med fejlmeldingen om, at den skal bruge en fil ("asms").

Hva kan jeg gøre?
Avatar billede purnas Nybegynder
22. marts 2004 - 15:25 #4
Jeg måtte DESVÆRRE "ofre" min harddisk. Har lavet en helt ny komplet installation :(

lukker her..