Avatar billede drdreeper Nybegynder
21. marts 2004 - 20:25 Der er 6 kommentarer

Hente billeder der ikke er i swf filen

Hvordan kan jeg få flash mx til at hente billeder fra en mappe på serveren...
Det tager jo ellers en milliard år at loade hvis billederne er i selve filmen...
Avatar billede mat Nybegynder
21. marts 2004 - 20:39 #1
help > actionscript dictionary > L > loadMovie()  ;)
Avatar billede drdreeper Nybegynder
21. marts 2004 - 20:52 #2
Jeg skal skrive flg:
loadMovie("url",level/target[, variables])

Har aldrig været så god til at fatte den der hjælpefætter, så kan du ikke lige forklare hvad jeg skal skrive hvis jeg har mappen 'billeder' og skal have billedet 111 loadet når der trykkes på knappen '111'?
Avatar billede pyroman Nybegynder
21. marts 2004 - 20:56 #3
Lav et movieclip til at vise dine billeder i og giv det instance navnet "holder" - så kan du skrive sådan på din knap:

holder.loadMovie("billeder/111.jpg");

Vupti - hvis det ligger på en server skal billedet lige hentes før det vises...
Avatar billede drdreeper Nybegynder
21. marts 2004 - 21:35 #4
Skal det skrives efter
on (release) {
??
Avatar billede mat Nybegynder
21. marts 2004 - 21:37 #5
Ja hvis den skal hente det ved et knaptryk ;)
Avatar billede drdreeper Nybegynder
21. marts 2004 - 21:40 #6
Ok ThnX....