Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 19:53 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

lave en database hvordan??

hey jeg er  ved at lave en hjemmeside om en call of duty clan
men jeg vil gerne have lavet en slags database
for hvor mange der har været ind ..
jeg har feks et spg der lydder

hvad vil du gære hvis dy er en der cheater eller laver TK

radio 1 dont care
radio 2 kick hes ass

og så er der en submit botton!
hvordan for jeg den til at lave
en slags vote med prosent eller
antal der stemmer 1 eller 2

siger lige jeg kan ikke lave scripts
er er Newbie!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. marts 2004 - 20:52 #1
Da kan jeg fortælle dig at du bevæger dig ind på et stort område som kræver at du læser en hel del om emnet for at nå helt i dybden.

Men jeg kan da få dig startet lidt op, hvis du har mulighed for access og .asp på din server?
Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 21:17 #2
kan du være mere spesifik.....
jeg har da ingen server
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. marts 2004 - 21:26 #3
Du er ved at lave en hjemmeside, så har du vel også en server at lægge hjemmesiden op på? Eller har du ikke købt dig et web hotel endnu?
Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 23:18 #4
nej ikke endnu skal jeg måske det???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. marts 2004 - 23:25 #5
Nej du kan jo bare installere IIS (Internet Information Service) som følger med Windows, dog ikke WinMe
1)Har du forstand på det? eller er den allerede installeret?

2)Ved du hvad .asp er og går ud på?
Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 23:35 #6
1 jeg har xp ved ikke om den er installere

2 nej desværre
Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 23:38 #7
har det noget med det her at gøre

G:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. marts 2004 - 23:41 #8
Hmmmmmmmm har på fornemmelsen at dette kommer til at blive en lang en ;-)

Nå, nu har jeg ikke selv XP, men W2K men prøv sådant her :

Kontrol panel -> Tilføj/fjern programmer -> Tilføj/fjern Windows komponenter -> vinkel IIS til og følg anvisningerne på skærmen.

Når du er færdig og rebootet klikker du her http://localhost og fortæller mig om der sker noget.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. marts 2004 - 23:44 #9
Nej glem G:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322 for nu.
Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 23:48 #10
hmmm jeg har ikke noget der hedder vinkel iis i tilføj og fjern
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. marts 2004 - 23:50 #11
Der står "IIS (Internet Information Service)" hvor der så er en lille boks til venstre du kan vinkle til ved at klikke på den, har du ikke den?
Avatar billede fcbent Nybegynder
21. marts 2004 - 23:56 #12
nej beklager har du msn
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. marts 2004 - 00:15 #13
Lad os holde det her på eksperten.

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/

Du må lige herover og spørge hvordan du installer IIS på XP, og om det overhovedet er med i den version du har.
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 00:20 #14
jeg downloader en fra microsoft nu den hedder IIS

Sikkerhedsopdatering til Windows XP: Samlet sikkerhedspakke til IIS (Internet Information Services)
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 00:20 #15
er oppe til kl 1 og derefter efter kl 11 i morgen
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 00:22 #16
den siger jeg har installert den.....
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. marts 2004 - 00:25 #17
http://localhost

sker der noget ved dette link?
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 00:50 #18
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 00:57 #19
jeg får et etra tjeck felt men jeg kan ikke sætte flueben i den
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 00:58 #20
og med hensyn til localhost den siger den ikke kan finde siden
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. marts 2004 - 01:06 #21
Da må du jo gå igennem den beskrivelse en gang til og sjekke at du har gjort alt rigtigt.
Kan ikke hjælpe på dette område!
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 01:11 #22
jeg har lige fundet udaf man skal ahve en win2000 server cd...DOH
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. marts 2004 - 01:16 #23
Eller Win 2000 Pro efter hvad der står
Avatar billede fcbent Nybegynder
22. marts 2004 - 13:51 #24
jeg har nu installet Apatze server [freeware]
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. marts 2004 - 21:11 #25
Så bliver det php og Mysql

Hvis du ikke er typen der elsker Commandline Interface kan du med fordel bruge http://www.mysqlfront.de til at lave dine databaser i MySQL
Kan en del om MySQL, men har ikke tid til at lære dig op i brugen af den, desværre :-/

PHP bruger jeg ikke selv, kan dog lidt (meget begrænset) men her står jeg af, kig evt. på http://www.webcafe.dk skulle være et vældigt godt site for PHP gutter.

Held og lykke med projectet :-)
Avatar billede OWB Novice
23. marts 2004 - 07:42 #26
Måske skyder jeg helt ved siden af, i forhold til hvad du gerne vil, men små afstemnings scripts findes der jo masser af på nettet til fri afbenyttelse. Hvis du kan leve med en lille reklame i afstemningsboksen, er der en simpel en her: http://www.quickpoll.dk
Avatar billede fcbent Nybegynder
23. marts 2004 - 15:30 #27
hey det ser godt ud da dog der ikke avar så meget arbjede i det får du 60% af pointene
Avatar billede OWB Novice
23. marts 2004 - 16:09 #28
Det er selvfølgelig helt i orden : )