Avatar billede kim1234 Nybegynder
21. marts 2004 - 18:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til at rette i en pdf fil?

Er der en som gider hjælpe mig med at rette i en pdf fil?

Jeg skal ha' skiftet nogle billeder ud med med nogle andre.
Og jeg bruger Adobe Acrobat 6.0
Avatar billede falster Ekspert
22. marts 2004 - 12:11 #1
Jeg er 99% sikker på, at du ikke kan gøre det med Acrobat alene. Du kan redigere "kildefilen" i "kildeprogrammet", hvis du har det til rådighed - og så konvertere til pdf igen med Acrobat.

Ellers er vi nok ovre i plugins til Acrobat. F.eks. "ARTS PDF ImageWorks":

http://www.pdfstore.com/details.asp?ProdID=147
Avatar billede kim1234 Nybegynder
22. marts 2004 - 20:37 #2
Hvad er det helt præsis den plugin gør??

Jeg forstår det simpelthen ikke.....
Nu har jeg fået slettet det oprindelige billede og indsat et andet via udklipsholderen. Men når jeg prøver at udprinte udskriver den det tomme hvide felt hvor det oprindelige billede var.

Hvorfor kan det være
Avatar billede falster Ekspert
23. marts 2004 - 09:29 #3
M.h.t. funktionaliteten af ImageWorks tog jeg det blot fra beskrivelsen "Other features include cut, copy, paste, new, resize, rotate, extract and replace".

Jeg har i øvrigt prøvet at erstatte billeder med Acrobat alene. Mellem pdf-dokumenter v.h.a. TouchUp-objektværktøj og "Rediger", "Kopier" og "Sæt ind". Jeg kan både gemme og udskrive dokumentet med de nye billeder (Acrobat 6.01). Så det med de 99% holdt ikke ret langt.
Avatar billede kim1234 Nybegynder
23. marts 2004 - 17:20 #4
Det er undeligt min version vil ikke.....version 6.0 DK

Kan jeg ikke prøve at sende dig fil + de billeder som skal byttes? Så kan du prøve om det kan lade sig gøre hjemme hos dig.
Avatar billede falster Ekspert
24. marts 2004 - 11:14 #5
Hvis det drejer sig om print, skal du nok vælge at udskrive "Dokument og kommentarer" i Acrobat eller med "Bemærkninger" i Adobe Reader.

En smartere løsning kan være at downloade og installere denne freeware plugin (tryk på den store "Install" på side 1 i det udpakkede pdf-dokument).

http://www.abracadabrapdf.net/pages/fr/abratools#ENG

Når dit dokument ser rigtig ud på skærmen, vælges "Værktøjer" - AbracadabraTOOLS - "Flatten" - . Gem det så igen (gerne under et andet navn).
Avatar billede kim1234 Nybegynder
24. marts 2004 - 21:41 #6
Det plugin kunne jeg ikke få til at virke!
Men jeg opgiver.....1000 tak for hjælpen.