Avatar billede lohmann Nybegynder
05. februar 2001 - 15:47 Der er 14 kommentarer

Tjen lidt penge...

Jeg starter en ny erhvervs-søgemaskine, men pga. sygdom er jeg selv sat ud på sidelinien et stykke tid.

Jeg håber dog, at jeg trods alt kan finde 1-2 unge mennesker, som vil tjene lidt på opstarten af denne søgemaskine. Det er ikke så meget jeg har råd til at betale lige nu, men lidt har også ret.

Skulle der findes et menneske, som vil tjene 1 krone pr. link de smider i søgemaskinen, så kontakt mig. Prisen kan vi evt. tale om!

lohmann@nettetrundt.dk
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. februar 2001 - 15:58 #1
Hvilken form for links skal der findes frem til?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2001 - 16:00 #2
Hvad mener du med sat ud på sidelinien?
Er du medlem af en gruppe mennesker, der er igang med at etablere en ny søgemaskine.

Hvorfor laver du ikke søgemaskinen på den samme måde som 1klik, hvor det er muligt at blive oprettet med det samme. Du skal nemlig ikke vente i 4-6 uger som på jubii.

/per
Avatar billede lohmann Nybegynder
05. februar 2001 - 16:05 #3
Morten,

Det skal være links til forskellige erhver i DK. Eksempel: banker, pensionsselskaber, o.s.v.

Per,
At være sat ud på sidelinien betyder, at jeg er blevet syg. Jeg er ikke sammen med en gruppe mennesker. På et tidspunkt blev jeg lidt irriteret over, at dansk erhver hele tiden skal betale og betale for links, som alligevel ikke modtager trafik. Derfor valgte jeg at starte en søgemaskine kun for erhverv.

Jeg mener ikke måden 1klik gør det på er optimalt, men det er en smagssag.

Men nu er jeg altså blev syg...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2001 - 16:21 #4
lohmann> Jeg er fuldstændig enig med dig med hensyn til betaling for links. Derfor kunne du reklamere med, at kunderne betaler i forhold til antallet af kunder din søgemaskine skaffer dem. Lidt som ejendomsmæglerne princip om at det er gratis, hvis du ikke får solgt dit hus. Hvem gider betale for trafik, hvis du får nogen kunder?

Selvfølgelig er 1klik ikke optimal, men det er de færreste virksomheder der kan vente i 4-6 uger. Derfor burde der være en hurtigere behandling af tilmeldingerne. Endvidere giver Jubii overhovedet ingen kunder, for de er mere underholdningsorienteret end markedsorienteret.

/per

Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2001 - 16:21 #5
Hvem gider betale for trafik, hvis du ikke får nogen kunder?
Avatar billede lohmann Nybegynder
05. februar 2001 - 17:42 #6
Per,
Hvad Jubii vælger, og hvordan de arbejder, bør jeg, som ejer af en søgemaskine, nok ikke sige for meget omkring.

Jeg har også www.nettetrundt.dk, og her er behandlingstiden ca. 8 timer. Personligt ville jeg aldrig lade tiden strække sig så voldsomt langt.

Betalingsprincippet tror jeg slet ikke på. Det er okay, at tilbyde forskellige muligheder, såsom \"fede links\", o.s.v., men de nyeste tiltag tror jeg vil sende dem i en meget forkert retning.

Men på den anden side set, så kan mine søgemaskiner (uden reklamer på) få mere opmærksomhed, hvis de andre dummer sig for meget :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2001 - 22:59 #7
Hvordan kan du lave en søgemaskine uden reklamer på, og samtidig ikke anvende et betalingsprincip.
Hvad skal du leve af?

/per
Avatar billede lohmann Nybegynder
06. februar 2001 - 00:59 #8
Jeg hjælper danske og udenlandske firmaer med, at få besøgende ind på deres sider.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. februar 2001 - 10:10 #9
Du er godt nok en flink mand, hvor mange millioner har du på kontoen?
Eller ønsker du at tage penge for ydelsen, når din søgestation er blevet kendt.

/per
Avatar billede lohmann Nybegynder
06. februar 2001 - 10:31 #10
Hehe...nej det jeg mener er, at jeg tjener penge på at hjælpe danske og udenlandske firmaer. Det behøver ikke kun dreje sig om søgemaskinetrafik, men er det i de fleste tilfælde. Det vil sige, at jeg f.eks. sørger for, at deres sider ryger ind i de rigtige niche-søgemaskiner overalt på nettet.

Den nye erhvervs-søgemaskine vil jeg ikke tage penge for. Måske (måske) ryger der bannere på, men jeg vil ikke tage penge som de andre.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2001 - 15:53 #11
Jeg kan da godt lave lidt arbejde, men kan du ikke skrive en mail til mig, osj@dbs.dk

Så kan vi finde ud af noget
Avatar billede sigski Nybegynder
27. februar 2001 - 21:56 #12
Der findes allerede en side med en enorm database...der er godt nok reklamer og der tages betaling for at komme i databasen (ligesom de gule sider)

www.wannafind.dk
Avatar billede cool-wil Nybegynder
21. april 2001 - 02:45 #13
jeg kan da oxo hjælpe med nogle links osv

mail på admin@talkzone.dk
Avatar billede hlb Nybegynder
29. juli 2001 - 00:30 #14
Jeg vil da egentlig også godt joine selskabet og smide links ind??? Hvis man evt. kunne modtage nærmere info på min mail (hlb@12move.dk)