Avatar billede gimp Nybegynder
21. marts 2004 - 15:57 Der er 3 kommentarer

Kan man få et accespoint der samtidigt funger med kabler?

Er der nogen der kan fortælle om det er muligt at købe et accespoint med switch der både kan fungerer med kabel og wlan?

Grunden er at jeg har en stationær hvor jeg gerne vil bruge kabel og så har fået en bærbar som jeg helst vil kunne bruge uden kabel.

Derudover vil jeg gerne høre om man så kan slå wlan fra mens switchen til kabler stadigt kører?

Jeg har hørt at man ikke kan sætte en router til et netværk hvor der i forvejen er en router. Hvis det er rigtigt kan jeg nemlig ikke løse mit problem ved at købe en af de routere der både har router, accesspoint og switch i et fordi jeg sidder på en andelsforenings netværk.

Hvis nogen kender noget til dette er jeg meget interessert i at høre hvilke modeller der understøtter mit behov.

På forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2004 - 16:10 #1
det er forkert det du har fået at vide! du kan sagtes sætte en router på! (så der i princippet er 2 routere på uden problemer)

men hvad er det du vil have! du vil have et accesspoint som både har en indbygget swich (med en 3-4 porte) go naturlgivis wlan!
Avatar billede gimp Nybegynder
22. marts 2004 - 09:52 #2
Det jeg ønsker er at jeg kan slå wlan til når jeg vil bruge min bærbare og nøjes med at bruge kabler når jeg kun vil benytte min stationære. Jeg håber på at kunne købe et accespoint der kan udføre begge funktioner samtidigt med at jeg kan slå wlan fra.
Avatar billede kenp Novice
22. marts 2004 - 11:18 #3
Det kan man desværre ikke få et AP til at gøre? men det du kan er jo at købe et accesspoint også en swich! (så kan du jo bare slukke for dit ap når du ikke vil bruge det) også er der stadigvæk kabler til din computer.