Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 11:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl i ved kald over WS

Nogen der kan hjælpe mig med flg. fejlbesked:

System.Web.Services.Protocols.SoapException: Serveren kunne ikke behandle anmodningen. ---> System.Data.OleDb.OleDbException: Microsoft Jet-databasemotoren kan ikke åbne filen "C:\Inetpub\wwwroot\BugRWS\BugRapDB.mdb". Den er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller du skal have tilladelse til at vise dataene. at System.Data.OleDb.OleDbConnection.ProcessResults(Int32 hr) at System.Data.OleDb.OleDbConnection.InitializeProvider() at System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() at System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState) at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) at BugRWS.Service1.GetNextBugReportNumber() in c:\inetpub\wwwroot\bugrws\service1.asmx.cs:line 200 --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
Beskrivelse: Der opstod en ikke-afviklet undtagelse under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Web.Services.Protocols.SoapException: System.Web.Services.Protocols.SoapException: Serveren kunne ikke behandle anmodningen. ---> System.Data.OleDb.OleDbException: Microsoft Jet-databasemotoren kan ikke åbne filen "C:\Inetpub\wwwroot\BugRWS\BugRapDB.mdb". Den er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller du skal have tilladelse til at vise dataene. at System.Data.OleDb.OleDbConnection.ProcessResults(Int32 hr) at System.Data.OleDb.OleDbConnection.InitializeProvider() at System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() at System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState) at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) at BugRWS.Service1.GetNextBugReportNumber() in c:\inetpub\wwwroot\bugrws\service1.asmx.cs:line 200 --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2004 - 12:13 #1
Der er problemer med adgangen til MDB filen.

Er den åbnet af Access med eksklusv adgang ?  Eller har brugernavnet
ASP.NET kører under ikek adgang til filen ?
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 12:33 #2
aner det ikke, hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2004 - 12:37 #3
Du må jo vide om du har samme MDB åben i Access men du tester din web service eller ej.

Du kan checke protection på MDB filen helt normalt i windows explorer.
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 12:39 #4
Nej den er ikke åben samtidig med.

Sorry jeg er newbie, men hvordan tjekke protection WE?
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 12:41 #5
det ser ud som om den er låst i stifinder selvom jeg er ikke kører webservicen
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 12:45 #6
Hvad mener du med brugernavnet ASP.NET kører under?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2004 - 13:08 #7
ASP.NET kører under et brugernavn.

Det brugernavn skal have adgang.

(forudsat at det er en NTFS disk, FAT32 er ret ligeglad med brugernavne)
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 13:14 #8
Okay hvordan tjekker jeg det og konfigurerer dette?
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 13:16 #9
Det er en NTFS disk
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2004 - 13:56 #10
Min ASP.NET kører under brugernavn ASPNET. Du kan checke under control panel
users and password.

Protection er som sagt bare højreklik i Windows Explorer.

Men det lyder meget som at der er noger låser filen - ikke som et protection problem.
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 14:04 #11
Jeg kan ikke finde noget om protection...

Min kører også under ASP.NET, har du en ide om hvordan jeg kan løse det?
Det er skide træls.... :(
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
21. marts 2004 - 14:19 #12
Der er hul igennem, årsagen var en af indstillingerne på oledbconnection-obj.
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
07. april 2004 - 12:28 #13
Tak for hjælpen.