Avatar billede kitoggorm Nybegynder
20. marts 2004 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bogmærker i PDF filer

Hvordan får jeg mine overskrifter til at fremstå som bogmærker i de PDF filer jeg generere.
Jeg benytter WinEdt/MikTek.
Avatar billede el_serpiente Nybegynder
21. marts 2004 - 14:01 #1
Du skal:
\usepackage{hyperref}

Det kan ændres lidt så det ser pænere ud evt. såddan:
\usepackage[colorlinks=true, pdfstartview=FitV, linkcolor=blue,
            citecolor=blue, urlcolor=blue]{hyperref}

Du kan se mere her:
http://dionysos.mpch-mainz.mpg.de/~joeckel/pdflatex/hyperref.pdf
Avatar billede kitoggorm Nybegynder
21. marts 2004 - 21:30 #2
Det var ikke lige det jeg mente, det var måske klart nok formuleret. Det jeg gerne vil lave er følgende:
I venstre side på min Adobe er der et faneblad pålydende "bogmærker". Deri vil jeg gerne have reference til kapitler og enkelte afsnit.
Avatar billede kitoggorm Nybegynder
27. marts 2004 - 09:34 #3
Når jeg søger problemet på nettet, kan jeg godt se at jeg gentagende gange bliver henvist til \usepackage{hyperref}, men det virker ikke.
Hvorfor ikke????
min premaeble ser ud som følger

\documentclass[11pt,a4paper,danish]{report}          % evt. draft
\usepackage[latin1]{inputenc}
\usepackage[danish]{babel}
\usepackage[T1]{fontenc}
%\usepackage[monochrome]{color}
\usepackage{graphicx}
\usepackage{mathrsfs}
\usepackage{makeidx}
\usepackage{ae}
\usepackage{aecompl}
\usepackage{enumerate}
\usepackage{color}
\makeindex
\usepackage[colorlinks=true, pdfstartview=FitV, linkcolor=blue,
            citecolor=blue, urlcolor=blue]{hyperref}
Avatar billede bromer Nybegynder
03. maj 2004 - 15:23 #4
Du kan bruge pdflatex som benererer PDF filer ligesom latex genererer DVI filer. De gange jeg har brugt det har det virket fint. Du kan læse om det her:

http://scgwiki.iam.unibe.ch:8080/SCG/47

Med hensyn til dine bookmarks så står det i denne sektion. Se blandt andet i nedereste tabel:

http://scgwiki.iam.unibe.ch:8080/SCG/47#bookmarks

Bromer