Avatar billede fatrix Nybegynder
20. marts 2004 - 17:04 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

(M) irc virus hjælp

hey jeg har fået en eller anden irc virus som bevirker at jeg hele tiden sender denne besked ud på de channels jeg er på:

http://shizzle.schoolreference.com/cs_keys.zip CS-KEYS

Det er skide irreterende og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme af med den. Jeg har prøvet at søge efter den med avg 7.0 samt ad-aware, men de finder ingen ting.

/Fatrix
Avatar billede fatrix Nybegynder
20. marts 2004 - 17:05 #1
og jeg har prøvet at geninstallere Mirc
Avatar billede popsy Novice
20. marts 2004 - 19:24 #2
gennemsøg din maskine efter filen keys.pif. Slet den, og genstart, så er den væk.

Lad være med at klikke på den slags fremover.
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 03:06 #3
Keys.pif

1) Start i fejlsikret tilstand

2) Find og slet keys.pif samt winlogon.exe.
De kan være skjulte, så du skal slå vis alle filer til i mappeindstillinger.

3) Fjern disse to nøgler fra reg. databasen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, name "WinLogon"
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, name "WinLogon"
Vær sikker på at du sletter de rigtige!

Så skulle du være ren bagefter.