Avatar billede langebek Nybegynder
20. marts 2004 - 16:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er adressekartotek tabt. Outlook

Jeg skulle installere PowerPoint på en maskine med office 2003.
Jeg havde kun office 2000. Desværre fik jeg installeret hele 2000 pakken. Nu virkede Outlook ikke mere, og jeg afinstallerede 2000 pakken igen. Nu virkede absolut ingenting
Nu har jeg så indlagt office 2003 igen og i outlook geninstalleret de mailkonti der var tilknyttet. Det virker.
Mit spørgsmål er nu.
Findes adressekartotek og gamle mails i en backupfil jeg ikke kender til. Det er simpelthen for surt hvis det hele er tabt.

På forhånd tak
Per
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2004 - 17:04 #1
Du skal lede efter din Outlook.pst fil, her har du alle dine kontaktpersoner og mails.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2004 - 17:05 #2
i xp, ligger filen her
C:\Documents and Settings\Bruger\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.
hvor den skal ligge i 2003, ved jeg ikke
Avatar billede langebek Nybegynder
20. marts 2004 - 18:05 #3
eftersom jeg på et tidspunkt i tilføj/fjern programmer fjernede off 2000 igen kan backup filen være røjet der.
Når jeg forsøger at importere filer fra arkivet får jeg en besked om at kilde og destinationssti ikke må være det samme.
I outlook på forsiden er der et ikon  der hedder private mapper. Ved forsøg på at åbne den gives fejlmeddelse om at den ikke kan åbnes. Detaljevisning siger at diverse filer, herunde pst måske ikke findes eller er beskadigede.
Hvis jrg benytter
Avatar billede langebek Nybegynder
20. marts 2004 - 18:07 #4
hmm jeg fortsætter.
hvis jeg benytter søg, og søger på alle drev efter  .pst finder jeg intet. Er det et sikkert tegn på at de data er væk.

tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2004 - 22:30 #5
Du skal huske også at søge efter skjulte mapper og filer. Hvis ikke du har formateret hardisken, skal din fil være der, den bliver - så vidt jeg ved - ikke fjernet ved en afinstallation.

Er du sikker på, at det er Outlook og ikke Outlook express?
Avatar billede langebek Nybegynder
21. marts 2004 - 07:01 #6
Ja ja det er outlook og ikke express.
Den archive datafil der ligger på den sti du anviste er fra igår efter geninstallation, og derfor uden gamle data. Jeg har søgt i skjulte filer og mapper, men finder kun den samme fil. Det tyder jo ikke så godt.
Avatar billede langebek Nybegynder
21. marts 2004 - 12:06 #7
Lige et par spørgsmål.
Nu har jeg via en ældre computer kunne genskabe de fleste navne fra adressekartoteket via en tidlige konto i outlook express. Det samme er gældende med gamle emails. For en måned siden blev der lagt ny software på computeren, og alt derefter er så mistet nu. Og det er her de vigtige mails ligger.

C:\Documents and Settings\Bruger\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Her ligger to datafiler, archive og outlook(105mb) Archive filen er ændret da jeg afinstallerede office 2000 versionen, er det heri backuppen er gemt med alle mails og adresser?. Hvad er outlook datafilen for noget. Den fylder 103mb.

Problemet er en del vigtige mails er forsvundet, og hvis de kunne genfindes ville det være super.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2004 - 22:32 #8
Prøv om du kan få svar på dine spørgsmål her
http://www.eksperten.dk/spm/429044
Jeg ville tro, at det du kalder datafilen var din pst.fil, især fordi den er så stor. Archive filen er en arkivfil, man kan jo indstille outlook til automatisk at lave back-up af specifikke mapper. Men det overskriver ikke den originale datafil.