Avatar billede popcorn Nybegynder
20. marts 2004 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk fra Linksys

Hej.

Jeg har købt et trådløs netværk fra Linksys (Wireless Netvork Access Point WAP11 802,11B), Jeg har også en Switch fra Linksys

Jeg kan ikke installere (Wireless Netvork Access Point WAP11 802,11B)

Jeg har tilsluttet (Wireless Netvork Access Point WAP11) til min switch som så går ned i mit netkort 1, netkort 2 er forbundet med mit kabelmodem (Stofanet)

Mit trådløs netværk (Wireless Netvork Access Point WAP11 802,11B)
har 3 lysdioder Power - AGT - LINK
Power lyser "RØDT"
AGT lyser ikke (Skal nok heller ikke)
LINK Lyser "Gult"

Hvad kan der være galt. ???
Avatar billede tracert Nybegynder
23. marts 2004 - 02:55 #1
Power lyser "rødt" når der er tændt for apparatet, det skal den.
ACT blinker hvis der er aktivitet til tilsluttet trådløs udstyr.
LINK lyser gult når der er link til switch/netkort, det skal den.

så det virker som det skal.

men hvad er problemet egentlig ? hvad er det der ikke virker ? du har 2 netkort i en pc og bruger ICS som jeg forstår det ? og skal have tilsluttet trådløst udstyr til access point ? hvor er dit trådløse udstyr/client ?
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. marts 2004 - 08:04 #2
Problemet er at jeg ikke kan installere programmet fra cd'en WAP11 som følger med min Access Point på min windows 2000 Server. Den fortæller mig at der ikke er noget netværk. Og det kan jeg ikke forstå.

Og mit trådløse netkort i min klient, den fortæller mig at netkablet ikke er tilsluttet.
Det kan jeg heller ikke rigtig forstå, da der ikke skal være noget kabel til trådløst netværk.

Alle maskiner står i samme rum, indtil jeg har fået det til at køre.
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. marts 2004 - 08:08 #3
Windows 2000 Serveren fortæller også når jeg vil installere wap11-softwaren til access point, at den ikke kan (locate an access point on my network)
Avatar billede tracert Nybegynder
23. marts 2004 - 08:26 #4
øhm, programmet skal installeres på den trådløse client, ikke der hvor det er tilsluttet, det kunne jo være en router.

Nu behøver man jo ikke installere programmet for at få trådløst netværk til at virke.

så for at konstatere om det virker og konfigurere AP ville jeg sætte det direkte til netkort 2 og så finde det på ip adressen
Avatar billede popcorn Nybegynder
23. marts 2004 - 15:26 #5
Jeg kan over hoved ikke få min access point til at køre. Klienten bliver ved med at gøre mig opmærksom på at netkablet ikke er tilsluttet.

Det er utroligt at den bliver ved med det, når der er en antenne på netkortet.

Det er problemet
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 20:26 #6
Det er løst.

Takker for hjælpen