Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 12:14 Der er 34 kommentarer

Convertering af Access (.mdb fil) til MySql Fejl

Hejsa

Jeg forsøger at installere Comersus Cart på mit domæne hos surftown, da de ikke understøtter Access databaser har jeg konverteret databasen til MySql med MS Access 2 MySql

Men jeg kan ikke få det til at virke, hvad laver jeg forkert.

min www adresse er http://www.team-care.dk, så hoppet fejlen lige ud i hovedet på dig

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the www.team-care.dk home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache/1.3.29 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.0 mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.6b FrontPage/5.0.2.2510 PHP/4.3.4 mod_throttle/3.1.2

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
The include file '/comersus/includes/settings.asp' was not found.
/Comersus/store/default.asp, line 9

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; i-NavFourF; .NET CLR 1.1.4322)

Page:
GET /Comersus/store/default.asp

Time:
Saturday, March 20, 2004, 12:09:00 PM

More information:
Sun ONE Active Server Pages Support

Sun ONE Active Server Pages developer support
http://www.team-care.dk/Comersus/store/default.asp
Generated the following error:

Error Type:
Active Server Pages
ASP 0126
%2D2147467259
Include file not found

ASP Page that generated the error:
http://www.team-care.dk/Comersus/store/default.asp

ASP Engine Version:
4.0

OS:
Linux%2F%231 SMP Sat Jan 24 17%3A57%3A08 CET 20042%2E4%2E24

Webserver:
Apache%2F1%2E3%2E29 %28Unix%29 Sun%2DONE%2DASP%2F4%2E0%2E0 mod%5Fssl%2F2%2E8%2E16 OpenSSL%2F0%2E9%2E6b FrontPage%2F5%2E0%2E2%2E2510 PHP%2F4%2E3%2E4 mod%5Fthrottle%2F3%2E1%2E2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 13:09 #1
Det er vel bare

  The include file '/comersus/includes/settings.asp' was not found.
/Comersus/store/default.asp, line 9

Skriv den rigtige sti.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 14:29 #2
Jo tak, men hvad er den rigtige sti

web: www.team-care. i denne ligger mappen Comersus, og i den ligger comersus filerne,
Jeg er ikke helt fortolig med dette endnu.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 14:40 #3
Hvad skriver du i den linie?
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 14:43 #4
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 14:44 #5
Betyder denne fejl ikke noget

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache/1.3.29 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.0 mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.6b FrontPage/5.0.2.2510 PHP/4.3.4 mod_throttle/3.1.2

--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 14:49 #6
Hvad skriver du i den linie der giver fejlen

  The requested URL /comersus/store/default.asp was not found on this server.

??
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 14:50 #7
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 14:52 #8
Nej, det gør du ikke. Hvad står der i dit script i den linie, der giver anledning til fejlen?
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 14:56 #9
Hvis du skriver din mail sender jeg ftp. login,

Jeg er ikke så got til at forklare mig. Hvis det altså er iorden
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 14:57 #10
du kan maile til info@team-care.dk
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 15:00 #11
Jeg prøver lige igen ven, Du kan logge ind på min ftp, du har nok lettere ved at se hvad der er galt. *s*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 15:02 #12
Jeg skal egentlig bare se

/Comersus/store/default.asp, line 9

Altså linie 9 fra den fil. Det er linie 9 regnet fra toppen. Den eneste linie
du behøver at vise her er altså bare og kun linie 9. Det er nemlig linie 9
der giver anledning til den fejl. Må vi så ikke bare lige få lov til at se
linie 9. Det er sikkert en meget simpel fejl i linie 9. Jeg skal bare lige
se linie 9 før jeg kommer med et bud.

;)
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 15:08 #13
jeg har markeret linierne, vidste ikke helt om jeg skulle tælle tegn med.

<%
' Comersus 5.0x Sophisticated Cart
' Developed by Rodrigo S. Alhadeff for Comersus Open Technologies
' United States
' Open Source License can be found at License.txt
' http://www.comersus.com
' Details: redirect to index page
%>
<!--#include virtual="/comersus/includes/settings.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/getSettingKey.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/sessionFunctions.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/languages.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/databaseFunctions.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/miscFunctions.asp"-->
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 15:14 #14
Her er hele adressen, og og default.asp filen
-----------------------------
ftp://ftp.team-care.dk/team-care.dk/Comersus/store/default.asp

<%
' Comersus 5.0x Sophisticated Cart
' Developed by Rodrigo S. Alhadeff for Comersus Open Technologies
' United States
' Open Source License can be found at License.txt
' http://www.comersus.com
' Details: redirect to index page
%>
<!--#include virtual="/comersus/includes/settings.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/getSettingKey.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/sessionFunctions.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/languages.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/databaseFunctions.asp"-->
<!--#include virtual="/comersus/includes/miscFunctions.asp"-->

<%
on error resume next

call saveCookie()

dim connTemp, rsTemp, mySQL

' get settings
pDefaultLanguage     = getSettingKey("pDefaultLanguage")
pIndexVisitsCounter     = getSettingKey("pIndexVisitsCounter")
pIdStore         = getSettingKey("pIdStore")
pDateFormat         = getSettingKey("pDateFormat")

' init all variables needed

call sessionInit()

session("idDbSession")    = checkSessionData()
session("idStore")    = pIdStore

' set affiliate based on querystring value
if request.querystring("idAffiliate")<>"" and isNumeric(request.querystring("idAffiliate"))then
  session("idAffiliate")= request.querystring("idAffiliate")
end if

' increase visits for BackOffice
if pIndexVisitsCounter="-1" then

mySQL="UPDATE adminStats SET sinceLastTimeindexVisits=sinceLastTimeindexVisits+1, totalIndexVisits=totalIndexVisits+1"

call updateDatabase(mySQL, rsTemp, "default.asp")

end if

response.redirect "comersus_dynamicIndex.asp"
%>
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 15:29 #15
her er  comersus/includes/settings.asp
-----------------------------------------------
<%
' Comersus 5.0x Sophisticated Cart
' Developed by Rodrigo S. Alhadeff for Comersus Open Technologies
' USA - 2003
' Open Source License can be found at documentation/readme.txt
' http://www.comersus.com
' Details: main initial settings of the store (other settings can be found in database)
%>
<%

dim pDatabaseConnectionString, pSupportErrorEmailFrom, pSupportErrorSMTP, pSupportErrorEmailComponent, pSupportErrorShowDetails, pTrapDbErrors

' storeFront Version (don't change this constant)
private const pStoreFrontVersion    = "5.07"

' Options: Windows or unix/linux
private const pServerOS            = "windows"

' database (access, sqlserver, mysql)
private const pDataBase            = "access"

' Alternate connection strings (change only for SQl Server, mySQL or if you get errors with Access)

' SQL Server local or remote IP in SERVER=
' pDatabaseConnectionString = "Driver={SQL Server};UID=comersus;password=123456;DATABASE=comersus;SERVER=127.0.0.1"

' mySQL  Server 2.5
' pDatabaseConnectionString = "Driver={mySQL};Server=localhost;database=comersus;Uid=Root;Pwd="

' mySQL  Server 3.51
' pDatabaseConnectionString = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;database=comersus;user=root;password="

' Jet Oledb connection
' pDatabaseConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source="&server.mappath("../database/comersus.mdb")

' DSN connection, you must define the DSN first in your server
' pDatabaseConnectionString = "DSN=team-care.dk"

' DSN less connection
pDatabaseConnectionString = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &server.MapPath("\comersus\database\comersus.mdb")&";"

' Email Settings for Support Error script (if there's a DB error, this data cannot be retrieved from the DB)
pSupportErrorEmailFrom         = "you@yourDomain.com"
pSupportErrorSMTP              = "smtp.yourDomain.com"
pSupportErrorEmailComponent    = "Jmail" ' options are Jmail, ServerObjectsASPMail1, ServerObjectsASPMail2, PersitsASPMail, CDONTS and BambooSMTP
pSupportErrorShowDetails    = -1

' error debug level, trap common DB errors

pTrapDbErrors=-1

%>
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 15:32 #16
Jeg faldt over dette, mit hotel understøtter ikke access, jeg bbruger MySql. Skal der ændres noget her.
Pu ha hun bliver ved hva...;o)

' database (access, sqlserver, mysql)
private const pDataBase            = "access"

' Alternate connection strings (change only for SQl Server, mySQL or if you get errors with Access)
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 15:43 #17
<!--#include virtual="/comersus/includes/settings.asp"-->

Dette er sætning nr.9 i ovenstående mappe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 16:20 #18
Ja, der skal ændres meget ved skift fra Access til MySql. Men dette er nu
en meget simpel ting:

<!--#include virtual="/Comersus/includes/settings.asp"-->

Problemet er så bare alt det andet der kommer nu.

En anden gang: når der er rapporteret fejl i linie 9, så lad os se linie 9 med det samme.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 16:24 #19
Jeg skulle jo lige finde ud af det....

Og hvilket problem--?

Skal jeg alle filer igennem for ændre access til mysql
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 16:25 #20
Det er ikke lige til at svare på.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 16:28 #21
Problemet eller filerne...?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 16:47 #22
"Skal jeg alle filer igennem for ændre access til mysql" Det er ikke lige til at svare på.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 17:57 #23
Er der nogle der ved hvad jeg skal gøre ved linie 9  ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 18:25 #24
Ja, ændre den som jeg skrev.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 18:30 #25
Jeg er lidt forvirret, hva var det jeg skulle skrivew. smiler
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 18:34 #26
Se Kommentar: erikjacobsen 20/03-2004 16:20:05
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 18:36 #27
linie 9 er da magen til det du har skrevet,
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 19:05 #28
Det jeg har skrevet retter din fejl. Prøv det nu.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 19:18 #29
hej ven.
det hjælper, men nu kommer der en masse nye fejl, jeg er ved at rette, men jeg kan ikke se forskellen op det der stod og det du har skrevet.....;o)

Er det bare sådan noget du kan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 19:28 #30
Nej, der er ikke noget man bare kan. Men jeg kan jo se at der er forskel
på comersus og Comersus.
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 19:30 #31
Ahhh for søren,,,,, der fik du mig

Kan du se noget ved denne
<!--#include virtual="/Comersus/includes/adodb.inc"-->
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 19:39 #32
Lige nu er fejlen noget med "databaseFunctions.asp", som måske - hvad ved jeg -
hedder "databasefunctions.asp"
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
20. marts 2004 - 19:51 #33
Det er denne fejl, den kan jeg ikke rigtig komme over.

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
The include file '/Comersus/includes/adodb.inc' was not found.
/Comersus/includes/databaseFunctions.asp, line 9

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; i-NavFourF; .NET CLR 1.1.4322)

Page:
GET /Comersus/store/comersus_dynamicIndex.asp

Time:
Saturday, March 20, 2004, 7:48:34 PM

More information:
Sun ONE Active Server Pages Support
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2004 - 20:43 #34
Ja, men så hedder den måske noget andet, når du tager hensyn til store og små bogstaver.
Jeg ved det ikke - kig selv efter.