Avatar billede dolly Nybegynder
20. marts 2004 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optimering af skærmopløsning

Okay, Eksperter, det her er måske et banalt og lavt stillet spm, men jeg fik selv spørgsmålet stillet den anden dag og vil bare lige checke, at jeg svarede rigtigt.

Når man får et ønske om, at et site skal optimeres bedst muligt til fx 1024 x 768 og et til 12 x 1280x1024 (bredformat), hvordan sikrer jeg mig så det i Dreamweaver?

//Dolly
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
20. marts 2004 - 12:23 #1
I dreamweaver kan du nederst i højre hjørne vælge skærmareal således at du kan se hvilket areal du skal holde dig indenfor når du designer til en bestemt størrelse...

Laver du f.eks. en side til 1024x768 skal du regne med at holde siden på
955x600 - så der er plads til browsermenu, scrollbar, osv.....
Avatar billede dolly Nybegynder
20. marts 2004 - 12:33 #2
Ja, jeg kender godt til, at man kan vælge det i nederste højre hjørne, men min kan max gå til 1024 x 768, har det noget med min skærm at gøre og hvordan kan jeg se, det jeg har valgt? Når jeg går ind i den palette forneden i Dreamweaver, så kan jeg kun vælge 'edit sizes' og alt andet er inaktiv, men jeg synes bare ikke rigtigt, at jeg vælge på den måde, hvor jeg kan se, at nu har jeg valgt noget bestemt!

//Dolly
Avatar billede dolly Nybegynder
28. marts 2004 - 21:46 #3
Spm lukket!