Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 09:42 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Projektopgave!

Vi har projekt opgave om uddannelse som datamatiker. Er der nogen derude der har nogle relevante links?

næsten alt kan bruges....

vi har oxo tænkt os at komme en del ind på bill gates....er der nogle der sidder med nogle gode sider om ham?

point antallet er dynamisk...kan sagtens stige!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 09:53 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 09:54 #3
Avatar billede billeschou Nybegynder
05. februar 2001 - 09:54 #4
aha, endnu en der kender datamatiker.net :)
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 09:59 #5
er der nogle der ved om at mand kan gå fra HF til datamatiker uddannelsen?
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:00 #6
nu skal vi jo oxo lige huske www.ihatebillga tes.com

heeh
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 10:03 #7
Blazer> så vidt jeg kan se har FUGA ingen krav til uddannelse.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:04 #8
vil det sige jeg kan hoppe dertil efter tiende?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 10:05 #9
I teorien ja, men firmaerne vil kikke på din foregående uddannelse og arbejde.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:06 #10
hmm..smider lige 40 xtra points på :)
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:06 #11
james t>>>Fuck det mand..tror jeg sq jeg vil gøre...heh
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:08 #12
ak..fuga vil ha mand har haft 12 års uddannelse...piiis
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 10:21 #13
12 års uddannelse????

Hvor ser du det?

Så tag en uddannelse som Elektronik teknikker, det kan du altid bruge i EDB branchen, eller måske bare en HH.

Det er fordi de gerne vil have en stor grundviden blandt eleverne.

Det kan være der er noget der er tættere på dig end FUGA
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:23 #14
er pisseligeglad hvor det er..vil bare leve af asp....
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 10:36 #15
james_t_dk: En datamatiker-uddannelse er en kortere videregående uddannelse. - Dvs. at du skal have en ungdomsuddannelse i en eller anden form først (studentereksamen, hf, hh, etc.) eller enkeltfag, der på samme grundlag kvalificerer dig.

Derudover kan den enkelte skole have yderligere adgangskrav (som fx. B-niveau i matematik), så man skal altså kontakte den enkelte skole for at høre lige præcis deres krav.

Så blazer, tag kontakt til en skole nærheden af dig og bed om at snakke med en studievejleder, og fortæl hvad du laver i dag og at du gerne vil være datamatiker, men at du er lidt i tvivl om hvilken ungdomsuddannelse, der kvalificerer dig bedst til at blive optaget hos dem. (og så vil han forhåbentlig sige matematisk gymnasium ;-))

Og så tilsidst: \"Leve af ASP\" - Tjah det kan man vel nogle år endnu, hvorefter det selvfølgelig er andre teknologier, der er aktuelle! - Så få dig en basis-uddannelse (som fx. datamatiker først), og sørg derefter for evig videreuddannelse! - for folk der kun kan én teknologi, er der sandsynligvis ikke plads til på langt sigt.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:47 #16
moa>du lyder sq som en der har tjek på det!

jeg har tænkt mig at tage hf...da det kun tager 2 år..og jeg er sq træt af skolen..

er det ikke fornuftigt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 10:54 #17
Hvis du er træt af skolen, så bliver du også træt af datamatiker. Det er meget bogligt.

Selv om der også skal programmeres, så er der jo da en bog på 1200 sider bare til grundlæggende Java.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 10:55 #18
hey mand..når det er noget jeg kan se et formål i er jeg sq frisk...parabler osv er jeg oxo emd på..men at sætte komma og lære min engelsk lærer engelsk hænger mig laaaangt ud af r****
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 10:55 #19
blazer: Åh tak ;-)

HF: Jo når du har 10\'ende klasse, er HF sikkert en udmærket løsning. Men vær dog lige sikker på om du får Matematik nok ved det (du skal sandsynligvis have matematik som valgfag i HF, for at blive dækket ind), men det kan den studievejleder du skal snakke med helt sikkert fortælle dig om.

Men det med at du er træt af skolen: Tjah, du kommer minimum til at gå i skole ca. 4½ år endnu med de planer du har! - Men hvis du er \"dedikeret\" nok, burde det heller ikke være et problem.

Endelig skal du måske være opmærksom på, at såfremt du er \"rigtig nørd\", vil du nok have nemmere ved at finde \"lidelses-fæller\" i matematisk gymnasium end i HF (hvor folk typisk er lidt ældre). Og HF er altså også meget mere \"løst\" end almindeligt gymnasium - altså det er i højere grad op til den enkelte elev og sørge for at få lært noget (hvilket ikke altid er lige nemt hvis man er meget ung).

Men selvfølgelig, jeg kender dig slet ikke, så det ovenfor var mere generelle betragtninger!, så få din klasselærer og din lokale studievejleder til at råde dig ud i disse ting!, for de burde kende studiesystemet.

Men held og lykke ihvertfald ;-)
Avatar billede billeschou Nybegynder
05. februar 2001 - 11:04 #20
datamatiker tager kun 27 måneder - altså lidt længere end HF. Det er bogligt som james_t_dk siger, men ikke nær så bogligt som datalogiuddannelsen... det er også en langt mere \"social\" uddannelse, da klassebegrebet er væsentligt mere fremtrædende end på universitetet.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 11:04 #21
hehe..er dedikeret nok :)

og er ikke rigtig nørd..at all :)

tak for de gode kommentarer/points mæssigt svar!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 11:19 #22
Blazer> de fleste lærer bøger er på engelsk.
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 11:20 #23
ja..men er også kun træt af at LÆRE MIN LÆRER engelsk..hehe..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 11:24 #24
Kunne du bruge linksene?
Avatar billede blazer Nybegynder
05. februar 2001 - 11:25 #25
umm..har ikke tjekket dem ordentligt ud...heh..

men flere r velkomne :)
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 11:27 #26
Jeg ved godt der allerede er blevet linket til www.prosa.dk, men den der især er relevant for dig er nok:
http://www.prosa.dk/Loen_&_job/EDB-uddannelser/index.shtml
Avatar billede billeschou Nybegynder
05. februar 2001 - 12:05 #27