Avatar billede -simit- Nybegynder
20. marts 2004 - 01:38 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

3.2Ghz CPU køler monteret på 2.2GHz

Jeg overvejer at købe denne køler:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=08442&type=
Nu står der "Application for Intel P4 478 FMB2, 3.2GHz and higher", men er det ikke muligt at montere den på en 2,2GHz P4 ?!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. marts 2004 - 01:44 #1
Det kan du godt.

Her er den sat på en 1.8 GHz P4:
http://www.overclockercafe.com/Reviews/Tt_Spark7/pg_3.html
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
20. marts 2004 - 01:45 #2
Der skulle, så vidt jeg ved ikke være noget problem i at montere den køler på en mindre processor. Sålænge det er den samme type sokkel, så passer køleren. Det er udelukkende for at give et fingerpeg om, hvor kraftige processorerne kan være før køleren ikke kan følge med mere.
Avatar billede soda Nybegynder
20. marts 2004 - 02:12 #3
Det virker helt fint. Du kan altid sætte en bedre køler på din CPU så længe du har samme sockel. I nogle tilfælde følger der ekstra udstyr med til køleren, så de kan bruges til flere forskellige CPU arkitekture.

I dit tilfælde er der ingen problemer, da alle Pentium 4 CPU til dato bruger samme sokkel (Socket 478)