Avatar billede speedpow Nybegynder
05. februar 2001 - 09:18 Der er 6 kommentarer

Ny computer!

Jeg skal have ny, i forvejen har jeg en IBM Aptiva, med en AMD K6 350 3D Now processor, 128 MB-RAM, 8 Gigabyte harddisk, 15¨ skærm, Voodoo 2 grafikkort.

Hvad for en skal jeg købe?

PS: Er der nogen der har en billig AMD Athlon Thunderbird 1000MHz eller AMD Athlon Thunderbird 1200MHz til salg??

Avatar billede redbastard Nybegynder
05. februar 2001 - 09:22 #1
du har da fundet ud af hvad du skal købe
sørg for et ordentlig bundkort
evt. et der understøtter DDR Ram
ordentlig grafik kort
masser af ram
og så skriv lige hvad du skal bruge din nye computer til
Avatar billede speedpow Nybegynder
05. februar 2001 - 09:24 #2
jeg skal bruge den til at spille spil på
Avatar billede redbastard Nybegynder
05. februar 2001 - 09:37 #3
så skal du bare tænke hastighed og grafik
husk ram har også indflydelse på hastgheden
Grafik: Asus V7700 Deluxe
cpu AMD athlon 1000 mhz
bundkort: Asus A7V
grafikkortet her kan bruges til meget andet end og spille hvis du skulle finde på at bruge din pc til noget andet bla.følger der en masse nyttigt software med
Avatar billede predator Nybegynder
05. februar 2001 - 11:08 #4
Der er vel ingen der siger, at der absolut skal mærkevare i... Hvad angår grafikkortet er det ikke nødvendigt med et Asus, der er mange og billigere alternativer: Leadtek, laver nogle ganske udmærkede. Hvis det er hastighed det kommer an på, laver Guillemont nogle hurtige grafikkort.

Hvad angår bundkortet er jeg enig i at det skal være mærkevare.
Avatar billede krusell Nybegynder
05. februar 2001 - 15:29 #5
Jeg stemmer nu også for asus 7700 deluxe modellen. Det er et lækkert kort, med alt hvad, man kan få brug bla. 3D-briller uden at prisen er særlkig høj af den grund. Kun 300 i forhold til pure udgaven uden noget...
Men det med bundkortet, er jeg nu ikke enig i at man skal købe asus, selvom de laver kanon boards. Hvis du absolut skal have et asus, så tag deres nye med ddr-ram understøttelse, ellers så køb enten Soltek eller Abit, alt efter om du skal bruge Raid eller vil have lidt hjælp fra Redstorm, selvom det nu ikke er så fedt igen...

http://www.eksperten.dk/spm/46213

Avatar billede gigas Nybegynder
17. februar 2001 - 23:25 #6
Jeg skal også ha ny comp her er nogle gode priser til dig :
Soltek SL-75KAV sokkel A bundkort,
Via KT133A, VT82C686B : kr 1042.00 (833.60)http://www.prc-data.dk/

AMD Athlon (Thunderbird) 1200MHz,
sokkel A :kr 2775.00 (2220.00)
http://www.prc-data.dk/

her er lidt med www addresser og med moms og uden... bundkortet er blevet udnævnt som det mest stabile til TB cpu\'erne