Avatar billede calus Nybegynder
05. februar 2001 - 08:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Æ,Ø og Å udskifter

Når jeg (i outlook) modtager nyheder f.eks. fra Jubii er alle mine æ, ø og å\'er udskiftet med tilfældige andre bogstaver.

How come ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 09:35 #1
Fordi der er forskel på hvilke skrifttyper der er understøttet.

Understøtter Jubii foreksempel US og din Mail DK, kan der være forskel. (æøå ikke understøttet i US)

Jeg mener den man bruger i dag (se din autoexec.bat) for dk er 865, men jeg husker det ikke helt.
05. februar 2001 - 09:38 #2
Rigtigt james 865 for DK og 850 for norden.
Avatar billede calus Nybegynder
05. februar 2001 - 09:52 #3
Jeg glemte måske at sige, at jeg kører WIN2000
Gør det nogen forskel ?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2001 - 10:46 #4
Jubii har vist problemer med deres udstyr, Deres sms sender har også prob med æø og å, så tjek lige op.
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 10:47 #5
De her codepages (850/865), er så vidt jeg er orienteret kun relevante for dos-programmer, så det burde ikke have indflydelse.

Men prøv og tag en visning af \"Full header\" (jeg ved ikke hvordan man gør det i Outlook) på en af de relevante mails, og se efter linier ala

Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Altså charset og transfer-encoding, og fortæl os hvad de er?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 11:21 #6
850/865 bruges også i windows95, 98 men jeg tør ikke sige med nyere systemer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 11:22 #7
Problemet må dog kharder siger ligge ved Jubii.
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 11:23 #8
james_t_dk: Fortsat kun i dos-prg under win95/98. I alle andre programmer er det \"Regional Settings\" i controlpanel der betyder noget.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 13:18 #9
Ja, men er den i autoexec.bat på virker den windows, det virker med IE, det ved jeg da.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 13:19 #10
Under alle omstændigheder må vi sige at det er sansynligt at fejlen ligger ved jubii. Og hvordan de har sat deres server op.