Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 14:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC starter selv

Jeg har anskaffet mig en bærbar, så opstod problemmet. Når jeg går fra den og den går i standby, så går der cirka 5 minutter så starter den op igen, når jeg lukker helt ned for den så starter den også op igen efter et stykke tid.

Det eneste der hjælper er at hive stikket ud på routeren når jeg ikke bruger den.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan stoppe det?
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 14:06 #1
Det virker somom at du har WakeOnLan slået til... prøv at kigge i din bios om ikke der er en WakeOnLan option der.. eventuelt kig efter det i din manual.

Det der sker når det er slået til er at computeren reagere hver gang der er trafik til den.
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 14:07 #2
Hvad mærke er den bærbar måske kan jeg finde noget mere solidt materiale til dig hvis jeg viste hvad det er for en...
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 14:10 #3
Du kan også indstille netkortet til ikke at må påvirke computeren når den er i standby. Hvis du har Windows Xp på den kan jeg give en forklaring til hvordan dette udføres.
Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 14:25 #4
I bios er der noget der hedder BOOT on LAN og den var disabled, der er ikke noget med WAN.

Jeg bruger win2000, den bærbare er en A-BOOK 1545. Routeren er en Cisco678
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 14:46 #5
kan det passe at det er denne her:
http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1545.htm
Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 14:50 #6
Ja
Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 14:50 #7
Hvordan kan jeg indstille netkortet?
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 14:53 #8
jeg har ikke selv win2k og kan ikke helt huske hvordan det er.. men jeg fandt denne guide på nettet. Du skal så bare sørge for at det er slået fra.. hvis ikke det virker så ved jeg ikke lige helt hvordan det skal gøres..

Go to Control Panel, Network and Dial-up Connections and select the Local Area Connection <n> icon, where <n> is the number of the adapter to configure.

Click on Properties.

In the Local Area Connection <n> Properties window, click on Configure and then Power Management tab.

To enable machine wakeup, check the box labelled Allow this device to bring the computer out of standby.
To enable power management, check the box labelled Allow the computer to turn off this device to save power. Click OK to finish.
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 14:55 #9
Altså...
Allow this device to bring the computer out of standby -> slået fra
Allow the computer to turn off this device to save power -> slået til
Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 15:00 #10
To enable machine wakeup, check the box labelled Allow this device to bring the computer out of standby:
Den er ikke hakket af, så det er ikke derfor.
Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 15:14 #11
Problemmet gemmer sig i routeren tror jeg, og manuelen til routeren kan jeg ikke lige få fat i.
Avatar billede sv99dk Nybegynder
19. marts 2004 - 17:40 #12
hmm