Avatar billede frake Nybegynder
19. marts 2004 - 14:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fletteproblem imellem word og excel

Hej.

Jeg har et problem med at flette imellem word og excel. Det drejer sig om office xp, problemet opstod ikke i office 2000(det er ikke løst i office 2003).

Problemet består i at dato- og talformat defineret i excel ikke kan ses i word ved fletningen. Nårmalt anvendes word som datakilde, men jeg har altså brug for excel som datakilde.

Venlig hilsen

Christian
19. marts 2004 - 14:54 #1
Du skal tilføje oplysninger om formatering til dine flettekoder i Word.

Tast Alt-F9 og flettekoderne vises som f.eks.:
{MERGEFIELD "Dato"}

Tilføj formateringsoplysninger til datofeltet:
{MERGEFIELD "Dato" \@ "dd-MMM-yyyy"}

Tilføj formateringsopklysninger til et numerisk felt:
{MERGEFIELD "Tal" \# "0.00"}

Her kan du se principperne for formatering af felterne. Har du specielle ønsker til formateringen, som du ikke klan klare, må du skrive igen.
Avatar billede frake Nybegynder
19. marts 2004 - 16:02 #2
Mange tak for hjælpen! Det virker nu.