Avatar billede bigilo Nybegynder
19. marts 2004 - 11:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Deep Freeze, Slette, omgå, eller bare et eller andet.

Hej, Vi er to so0m har gang i en opgave hvir vi vil afprøve sikkerheden i Deep Freeze.
Vi har hentet den nyeste Deep Freeze trail fra deres hjemmeside, og installeret det på 3 maskiner med 98SE, 2k og Xp.

Vi har prøvet at omgå programmet og få det sletet men vi kan bare ikke.

Vi kan starte op i dos med en start diskette, og der har vi prøvet at slette mappen Deep Freeze, men det gør bare at admin delen til programmet forsvinder.

Er der nogen der har haft held til at bryde dette kanon sikkere program??

Og er det nogen der ved hvilke filer som programmet bruger på computeren??
Avatar billede bigilo Nybegynder
19. marts 2004 - 11:06 #1
Alle er velkommen til bare at komme med nogle idéer til at bryde det, og vi vil af prøve dem....
Avatar billede mora Nybegynder
19. marts 2004 - 11:07 #2
Søg lidt på google, havde en gang en bootdisk der startede op og slettede deep freeze
Programmet er sikkert nok hvis admins bare husker at beskytte bios med et password
Avatar billede bigilo Nybegynder
19. marts 2004 - 11:11 #3
Ja det har vi også fundet ud af det men at det er sikkert hvis man laver lidt om i bios. men tak for tippet... prøver at finde det program du havde...
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. marts 2004 - 11:51 #4
Avatar billede bigilo Nybegynder
19. marts 2004 - 12:01 #5
Hvad tænker du på??? Har kigget den manual igennem en del gange nu, så.....
Haar fundet en måde at bryde det på nu, men det er altsammen kun hved hjælp af bootdisktte/cd, og det kan man jo bare slå fra i Bios, så der må være en anden mulighed....
Avatar billede mora Nybegynder
19. marts 2004 - 12:03 #6
Efter hvad jeg kan finde kan du ikke bryde det på en anden måde.

deepfreeze ligger mellem harddisken og oset, så den kontroller alt hvad der skrives til den og intet skrives fyisk.
Det er derfor den ikke skal bruge tid på at genetablere under genstart.

Hvordan slettede du med bootdisk ?
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 12:34 #7
Jo det kan godt lade sig gøre!
Har selv haft gjort det...
Du skal bruge det dejlige program SoftIce og Hview... og så skulle den være hjemme :)

Hvis du ikke lige har erfaring med disse programmer, så bare skriv til mig på: uno@post4970.dk, så viser jeg hvordan du gør...

\\Ulrik
Avatar billede bigilo Nybegynder
19. marts 2004 - 12:37 #8
vi slettede først deep freeze mappen, men så røg kun administrationen til deep freeze
vi læste os frem til at vi skulle slette en vxd fil i iosubsys - persifr.vxd
så var det væk
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 18:50 #9
Hvis du bruger Win9x. kan du godt gøre det på den måde...
Men vil nu anbefale dig at deaktivere driveren under opstarten (ved at trykke på CTRL eller F8, under opstarten, mener det er CTRL under Win9X)
Og så vælge noget i retning af trinvis bekræftelse... så er det lidt lettere at få det til at se ud som om man ikke har rodet ved den ;-)
Men hvis det er på en NT box, er det lidt mere tricky...

Hvilken situation står du i da? (fx på jeres skole computere?)
Avatar billede bigilo Nybegynder
19. marts 2004 - 19:13 #10
Man kan ikke bruge Ctrl eller F8. det har deep freeze slået fra på en eller anden måde.

Vi har både gang i 98, 2K og XP.

Men har du en måde man kan gøre det på, men uden bootdisk eller sådan noget
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
21. marts 2004 - 14:25 #11
Nej...
Kun med bootdisk... Medmindre du piller harddisken ud, og smider den i en anden computer...
Avatar billede bigilo Nybegynder
25. marts 2004 - 09:33 #12
OKay, det er også ca det vi har fundet ud af... men tak for de kloge ord
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
25. marts 2004 - 10:38 #13
Det var da så lidt! :)
Ligger lige et svar, hvis jeg nu fortjener det :)