Avatar billede kanding Nybegynder
19. marts 2004 - 09:41 Der er 5 kommentarer

Hvordan låser man en celle

Er det muligt at sætte en celle til ikke at være redigerbar. Det vil sige at tallet der står i cellen ikke kan ændres, kun vises
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 09:44 #1
Du kan ikke låse en enkelt celle (det er i hvert fald besværligt), men du kan låse de celler op, som der må rettes i (Formater - celler - Beskyttelse) og så beskytte hele arket. Funktioner-  Beskyttelse - Beskyt - ark.
Avatar billede mora Nybegynder
19. marts 2004 - 09:54 #2
1: Egenskaber for din celle, den skal være markeret låst
2: Beskyt arket

Men som standard er alle låst, så først skal du markere alle felter og fjerne låsen
Avatar billede swamboo Seniormester
19. marts 2004 - 15:43 #3
Du kan forholdsvis let lave en makro der kan låse en celle op - skrive i den og låse den igen. Hvis det er det du har brug for...
Avatar billede kanding Nybegynder
24. marts 2004 - 10:04 #4
Hmmm det er nok overkill at implementere det på den måde, men tak forsvaret !
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
17. juli 2004 - 15:58 #5