Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 09:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linksys (trådløs) router vs. PRISM-netværkskort (trådløst).

Hej Eksperter

Jeg har købe en bærbat pc med et trådløst netkort (PC'en var den som Aldi havde på tilbud). Kortet hedder PRISM. Jeg har efterfølgende erhvervet mig en Linksys router (fra vores alle sammens elskede TDC) med mulighed for trådløst netværk. MEN! - jeg kan ikke skabe kontakt mellem routeren og pc'en. Når jeg starter finder den i ca. 1 sekund det trådløse netværk, hvorefter den "hopper" af igen. Er der nogle der har erfaringer med om Linksys og PRISM ikke kan snakke sammen. Eller hvad jeg evt. ellers kan gøre....

mvh; Cyric
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 09:54 #1
Har du prøvet gå ind i "Netværksforbindelser" i "Kontrolpanel", og dobbelklik på dit trådløse netværk, hvorefter du skal give den tilladelse til at oprette adgang til et usikkert-trådløst netværk?

Men hvordan er dine indstillinger ellers? (I routeren)

\\ULrik
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 09:55 #2
Det skulle være et svar... :.)
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 10:10 #3
Ja, det har jeg gjort og jeg har også oprettet forbindelse til det usikre netværk. Men ikonet under fortrukne netværk er en antenne med et rødt kryds over. Routerens indstillinger er at jeg ikke har gjort noget! Dvs SSID er linksys som broadcastes og ingen kryptering.
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 10:21 #4
Kan WinXp finde SSID'et ?

Og hvor langt er du fra routeren?
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 10:53 #5
XP kan finde SSID hvis jeg først fjerner det fra fortrukne netværk (hvor der er et rødt kryds over) og så genstarter PC'en og så opretter forbindelse til et "usikker-trådløst-netværk" men efter jeg har gjort det hopper den over og får et rødt kryds iegn. Jeg har downloadet Net Stumpler, men det program kan heller ikke finde noget trådløst netværk. Jeg er 1 meter fra routeren....

Kan det være at PRSIM-netkortet og linksys-routeren ikke kan tale sammen?
Avatar billede arminc Nybegynder
19. marts 2004 - 12:10 #6
Jeg har også haft det samme problem med den pc jeg købte fra Aldi. Mit problem var at der fra fabrikkens side var lavet en netværksbro. Da den blev fjernet kunne jeg komme i gang med at konfigurere mit Access Point. Mit AP og Prism kortet havde så problemer med kryptering, så det tilsidst endte med at jeg måtte sikre netværket vha mac adressen. Husk at trykke på tilslutnetværksknappen (yderst til højre i den række af sølvfarvet knapper i øverste venstre hjørne ved tastaturet)
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 12:17 #7
Prøv at aktivere "SSID Broadcasting", det kunne jo måske være det, da Netstumbler heller ikke kunne finde det...
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 12:18 #8
I Routeren altså :-)
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 14:05 #9
Ok. Jeg prøver. Jeg tror desværre ikke Linksys kan bruges til mit netkort. Tak for hjælpen....
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 18:43 #10
Det var da så lidt...
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2004 - 19:44 #11
jooo linksys kan sagtes bruges med dit netkort uden problemer da det understøtter de standarter som linksys har lavet! (og jeg ved det kan være bøvlet at få prism til at virke ordentligt, men til at starte med skal du slå Windows egen konfigurations program fra)