Avatar billede edderkoppen Nybegynder
19. marts 2004 - 09:14 Der er 12 kommentarer

Genoprettelse af registreringsdatabasen - XP

Hejsa...

Igår gik strømmen der hvor jeg bor, efterfølgende når jeg starter min computer, kommer der en info-boks op, hvor windows har genoprettet registreringsdatabasen, jeg kan så trykke OK, men hvorfor kommer den hver gang jeg starter.

Windows XP kører godt herefter, men den info-boks, hvordan får man lige den væk?

Takker...for svar...

Edderkoppen
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. marts 2004 - 09:17 #1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. marts 2004 - 09:40 #2
evt. med systemgendannelse..O)
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
19. marts 2004 - 10:03 #3
Tak til andersenph, men dette program kan jo kun lave 2 ting i hver gruppe, når programmet ikke er registreret, og det hjalp ikke at gøre det.

Tak til bartfreak, men heller ikke en systemgendannelse hjalp :(

Der er ingen problemer med at køre XP stadigvæk, det irriterer mig bare med den info-boks hver gang jeg starter computeren op..hmmmm....
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. marts 2004 - 10:05 #4
Kan du ikke vinge den af i vis ikke denne meddelelse igen?
Avatar billede peet-49 Novice
19. marts 2004 - 10:17 #5
Gå i KØR skriv msconfig, gå i start og fjern fluebent i den, fjern derefter fluebenet i det nye popup, der kommer på skærmen, så er du fri for den.
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
19. marts 2004 - 10:43 #6
Til andersnph: Der er KUN mulighed for at trykke OK desværre...
Til peet49: Har nu prøvet dit forslag, men den findes slet ikke under Start...
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2004 - 14:58 #7
http://www.eksperten.dk/artikler/203 Du kan optimere din startsekvens med bootvis som muligvis også vil fjerne beskeden..bare et forslag.
Et andet lille util er startup.cpl som kan fjerne programmer fra startfasen http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
19. marts 2004 - 15:41 #8
Til dannyboyd: Nu har jeg prøvet begge ting, men den vil bare ikke....og i den StartupCPL....der står ingenting i den, som har forbindelse med den ''åndssvage'' besked, men takker for dit forslag :)
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
21. marts 2004 - 14:19 #9
Mon der ikke er flere ude i det ganske land som måske har en løsning, tip eller? Boksen kommer stadigvæk.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. marts 2004 - 14:11 #10
http://download.com.com/3000-2086-10225989.html?tag=lst-0-4 Prøv regsupreme se om du kan genkende beskeden
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
25. marts 2004 - 23:02 #11
Til dannyboyd: Jeg har lige prøvet at køre ovenstående program som du har anbefalet, fjernet alle ting som ikke skulle være der, men beskeden kommer alligevel :( ...men takker for din tid *S*
Avatar billede serverservice Praktikant
25. marts 2004 - 23:14 #12
skal lige tænke over det , har noget andet i ærmet også.