Avatar billede lundquist Nybegynder
18. marts 2004 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en intern del til sin hjemmeside?

Hey!
Jeg vil gerne vide hvordan man laver en intern del til sin hjemmeside, hvor man skal have brugernavn og adgangskode for at kunne logge ind, den interne del skal indeholde et forum, og evt. lidt ekstra síder med billeder osv...nogle der kan hjælpe, evt med en lille guide eller lign.?

MVH Tobias
Avatar billede dcheng Novice
18. marts 2004 - 20:44 #1
Jeg vil forslå at du bruger .htaccess
Avatar billede dcheng Novice
18. marts 2004 - 20:44 #2
Avatar billede muddi Praktikant
18. marts 2004 - 20:52 #3
Hvilken server? Hvilke teknologier? Du har oprettet dit spm i kategorien javascript. Vil du have løsningen lavet i JavaScript bliver den ikke specielt sikker.
Har du ASP, PHP eller andet serverside-scripting-sprog tilgængeligt på serveren, vil du kunne lave ganske sikre login-modeller.
dcheng >> Du bør nok skrive at det kræver en apache-server.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
18. marts 2004 - 21:00 #4
det nemmeste vil måske være php, da php er nemmer end asp

hvis du har en server som kører php, kan du lave så man kan logge ind.
og så kan man få adgang til de beskyttede sider..

se evt. min clan site.. der er et privat forum og andet som er beskyttet
http://www.clantnf.tk

men lidt flere oplysninger ville være gode :)
Avatar billede lundquist Nybegynder
18. marts 2004 - 21:17 #5
Det behøves ikke være java, tror bare det jeg ville have sat den under programmering html. Jeg har server ved 1go, som har PHP & MySQL, Perl og PhpMyAdmin. Jeg kunne jo lave den med php, nogle der har en guide eller lign?
Avatar billede muddi Praktikant
18. marts 2004 - 21:30 #6
login.php

<form method="post" action="modtag.php">
  <input type="password" name="password" />
  <input type="submit" value="submit" />
</form>

modtag.php

if($_POST['password'] == "hemmeligt")
{
  // Din side her
}

Det er så bare en lille bitte model, som kun kan virke til en side. Hvis du ikke har så meget viden om php, så vil jeg anbefale dig at bruge dchengs metode med en .htaccess-fil.
Læs en guide her:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/