Avatar billede sorteplov Nybegynder
18. marts 2004 - 16:01 Der er 13 kommentarer

Shadow effekt på irregulære former med AS

Hej

Jeg leder efter den nemme løsning. Jeg ønsker med actionscript at lave en "rigtig" skygge på nogle MC's. Dvs. en skygge der fader ud og blur'er som den fx. ville gøre i Photoshop.

Jeg kan udmiddelbart kun se at det kan lade sig gøre med firkantede former.

Det jeg leder efter er et link til et site der viser hvordan - eller at nogle her på eksperten ved hvordan det evt. kan lade sig gøre.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
18. marts 2004 - 16:06 #1
Den eneste løsning jeg kender er at du duplikerer dit mc til et lavere level, giver det en sort tint, og lidt alpha.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
18. marts 2004 - 16:06 #2
sort tint= sætter farven for dit mc til sort
Avatar billede sorteplov Nybegynder
18. marts 2004 - 16:09 #3
Ja den metode kender jeg godt - men jeg vil have det til at "blurre" og fade ud. Men ved ikke lige hvordan med Actionscript i det tilfælde....
Avatar billede onkelmor Nybegynder
18. marts 2004 - 16:14 #4
Det kan i hvert fald lade sig gøre hvis det ikke skal laves i as med soften fill edges.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
18. marts 2004 - 16:20 #5
jo hvis det er regtangulære objekter, så er der ingen ko på isen
Avatar billede sorteplov Nybegynder
18. marts 2004 - 16:25 #6
Jam' det er det desværre ikke - det er objekter med mange hjørner, kanter og huller som jeg gerne vil have noget skygge.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2004 - 17:41 #7
Hvis du kender din shape og kan angive dens form som lineTo/curveTo så kan det laves - men hvis du ikke kan, så bliver det svært...
Avatar billede sorteplov Nybegynder
19. marts 2004 - 09:25 #8
Ok
Avatar billede barklund Nybegynder
19. marts 2004 - 15:11 #9
Gør du det?
Avatar billede sorteplov Nybegynder
19. marts 2004 - 17:12 #10
Hej barklund

Ja det tror jeg nok at jeg gør - det var også et dårligt svar af mig bare at skrive OK :-)

Men jeg får ikke tid til at kigge på det før i næste uge.....hvor jeg så selvfølgelig lige smider et svar/uddeler point.

God weekend
Avatar billede barklund Nybegynder
19. marts 2004 - 17:15 #11
Held og lykke.. ;)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
19. marts 2004 - 17:17 #12
Tak :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. maj 2004 - 16:32 #13
Husk at lukke :)