Avatar billede zoonaxdk Nybegynder
18. marts 2004 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kørekort til knallert ?

Hej.

Jeg vil lige høre, om der er nogle der ved noget om regler for knallert..

Hvis man er mellem 16 og 18 år, skal man have knallert bevis.
Hvis man er over 18 år og har kørekort til bil, kan man frit køre knallert.

Hvad så hvis man er over 18 år og ikke har kørekort til bil ? må man så køre på knallert ?

På forhånd tak.
Avatar billede staalanden Nybegynder
18. marts 2004 - 12:34 #1
Så snart du er over 18 behøves du ik kørekort til knallert.. for alle knallertkørekort udløber når man bliver 18 :)
Avatar billede zoonaxdk Nybegynder
18. marts 2004 - 12:35 #2
okay. tak for svaret.
Kan du finde noget på nettet hvor det står ?
Avatar billede zoonaxdk Nybegynder
18. marts 2004 - 12:36 #3
d.v.s
at man bare kunne vente til man var 18 år ?
så kan man bare køre ?
Avatar billede tct Nybegynder
18. marts 2004 - 12:36 #4
Ja du må kører knallert lige så meget du vil når du er over 18 år... Også selv om du ikke har noget kørerkort
Avatar billede staalanden Nybegynder
18. marts 2004 - 12:38 #5
yup. : http://www.bius.dk/klubben/lovgivning.html

der står der en del, men er 100 på at du ik behøver når du bliver 18
Avatar billede zoonaxdk Nybegynder
18. marts 2004 - 12:40 #6
og tak for svaret tct. staalanden var desværre hurtigst på aftrækkeren. :D så han får point.