Avatar billede chuf Nybegynder
18. marts 2004 - 12:10 Der er 6 kommentarer

SQL Jobs - Processorkraft går i 100%

Er det muligt at angive hvor meget processorkraft SQL Server agenten kan bruge? Kan det evt. begrænses til 50% eller kan den prioriteres så den kører i baggrunden?

Jeg har en masse jobs, der giver mig utrolig dårlige svartider, så længe de kører. Det er måske kun 2-3 minutter pr. gang, men i mellemtiden er svartiderne dårlige og nogle scripts timer ud. Jobsene er ikke tidskritiske, så det er fint de ligger i baggrunden og kører. Alle jobs er optimeret!

Nogle idéer?
Avatar billede zedios Nybegynder
18. marts 2004 - 15:25 #1
Hmm .. problemet er nok ikke selve SQLAgent servicen, men nok snarer den SQL dine job afvikler, men for at kunne give et kvalificeret svar er det nok nødvendigt med lidt mere info om hvad dine jobs reelt foretager sig ..
Avatar billede chuf Nybegynder
18. marts 2004 - 15:45 #2
Det er et stort statusaction job, der smider ting frem og tilbage mellem køer. Disse kan desværre ikke optimeres mere og skal køre hvert kvarter som baggrundsservice. Koden er der som sådan ingenting galt med; det er mange data, der flyttes og det skal bare gøres. Men jeg ville gerne have at det ikke påvirkede svartiderne...
Kan Servicen ikke prioriteres således at den ikke bruger al processorkraften, men så jobbet bare tager lidt længere tid?
Avatar billede trer Nybegynder
19. marts 2004 - 21:38 #3
problemet er sikkert ikke processorkraften som sådan; Check lige at din databaser ikke skal udvides når jobbene kører; AUTOSCHRINK og AUTOCLOSE må ikke være slået til på et produktionsmiljø og udvidelser bør ske i faste blokke, ikke i procent.

Og TEMPDB bør ikke være på samme diske som dine logfiler.
Avatar billede chuf Nybegynder
19. marts 2004 - 22:17 #4
Det var et godt bud - jeg prøver det lige af, så får du dine point, hvis det løser noget.
Avatar billede trer Nybegynder
19. marts 2004 - 23:04 #5
En anden ting; Hvordan har serveren det med ram?  CPU load stiger når der swappes til disk (eller værre, når pagefilen udvides).

Sæt memory på SQL Serveren så den efterlader fx 100 MB ram til Operativsystemet og andre apps (backup, services, network redirection etc).
Avatar billede trer Nybegynder
21. marts 2004 - 00:50 #6
Sidst; Prøv at poste din SQL her - der kan være noget at hente trods det den er optimeret.