Avatar billede julebetty Nybegynder
18. marts 2004 - 04:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wehotelsikkerhed for opsnapning af oplysninger

Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have et kvalificeret svar på, hvis nogle kan hjælpe mig...

Når man har en formmail på sin hjemmeside på et ganske alm. webhotel _uden_ kryptering eller lign. hvor stor er sansynligheden/risikoen, eller hvad vi nu skal kalde det, for at oplysningerne kan opsnappes af "hackere" eller personer som "ikke" er på siden, imens man udfylder formmails felterne OG/ELLER når det afsendes...

Evt. nogle henvisninger til hvor der står mere (MEGET GERNE enkelt forståeligt og på DANSK)

Håber nogle kender til dette område.

Venligst
Kim

Til slut: jeg synes der mangler en kategori som hedder "webhoteller"
Avatar billede kello2004 Nybegynder
18. marts 2004 - 06:59 #1
Hej Kim

Du skal have en bagdør åben i din egen computer førend det kan lade sig gøre at opsnappe din kode, eller du skal narres til at indtaste din kode på en hjemmeside eller email, der beder om at du bekræfter medlemsskab vha. en link sendt til din email. Ellers er risikoen ikke så stor. Det er muligt at læse lidt om hacker-angreb via en bagdør på computeren på www.dr.dk/kontant eller generelt om sikkerhed på http://www.computerworld.dk/sikkerhed/Default.asp
Avatar billede julebetty Nybegynder
18. marts 2004 - 07:24 #2
kello2004>>  godmorgen og TAK!
Jeg vil læse mere der, hvad er det for en 'kode' du omtaler?
Avatar billede julebetty Nybegynder
20. marts 2004 - 01:36 #3
der var intet på de link jeg kunne bruge til noget, ellers tak.

LUKKER