Avatar billede bruger2004 Nybegynder
17. marts 2004 - 23:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ehandel virker ikke

Hej jeg sidder og prøver at få den web-interface der er med i c5 til at virke men jeg kan ikke få det til at virke, jeg har geninstalleret c5

hvis der er nogen der kan løse dette problem vil jeg blive meget glad. :-)

Jeg har følgende
Microsoft Windows XP Prof. SP1a (IIS 5.1)
Microsoft Navision C5 3.0

og jeg får følgende fejl:

***********************************

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the localhost home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
Invalid class string
/c5/InitFile.Lib, line 7

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; i-NavFourF; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 1.0.3705)

Page:
GET /c5/Default.asp

Time:
17. marts 2004, 23:16:55

More information:
Microsoft Support
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
18. marts 2004 - 01:09 #1
Hej,

Desværre er jeg ude af huset hele dagen i morgen ... Men på fredag vil jeg kunne være behjælpelig med en sammenligning af dit aktuelle problem mod 'bagsiden' af det jeg har kørende som www.DitsS.dk/c530
Avatar billede kgross Nybegynder
19. marts 2004 - 06:42 #2
Prøv at skrive stien til din C5 installation (Drev:\xxxx\yyyy)
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. marts 2004 - 08:21 #3
Jeg har installeret c5 i C:\Program Files\Microsoft Navision\c5\
og www er installeret i C:\Inetpub\wwwroot\c5\
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. marts 2004 - 08:49 #4
Hej,
Meget fornemt ...

Står der så derfor i stiangivelsen på den anvendte odbcdriver
"C:\Progra~1\Micros~1\C5\C5Data.Dat"?
Og har du anført navnet på den anvendte Odbc-driver i forlængelse af "ConnectionString=dsn=" i filen C:\Inetpub\wwwRoot\c5\secure\Settings.Lib"?

Endelig er der grund til at starte stifinderen for dermed at markere alle filerne i bibliotektet "C:\InetPub\WwwRoot\C5\Components". Dette kan fx. gøres med AltA. Højreclik derpå på de blåt markerede filer og vælg menupunktet 'Registrer' hvorpå der gerne skulle dukke 11 promptboxe op med meldingen "Register and DllInstall in  bla. bla. bla succeeded ". Disse lukkes hver især.
Hvis en enkelt eller tre af elementerne IKKE melder "succeeded" gentages processen (højreklik og "Register") igen. Det skulle gerne fungere i 2 eller 3 forsøg. Hvis IKKE bedes du give en tilbagemelding herom.
Tak
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. marts 2004 - 09:06 #5
jeg har nu været inde i C:\Inetpub\wwwroot\c5\components og registrer og de har nu i andet forsøg alle "succeeded"

inde i C:\Inetpub\wwwRoot\c5\secure\Settings.Lib står der følgende

ProductName=c5
ConnectionString=dsn=c5local30;
Provider=native
Dataset=

kan det så passe du vil have mig til at ændre den til

ProductName=c5
ConnectionString=dsn=C:\Progra~1\Micros~1\C5\C5Data.Dat
Provider=native
Dataset=

eller hvordan fordi hvis jeg ændre den til det virker den ikke så kommer der bare en tom side men ingen fejl ?
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. marts 2004 - 09:14 #6
Nope! Du skal ende op med at
* bibeholde din oprindelige connection string dvs. "ConnectionString=dsn=c5local30;"
* du skal redigere din c5local30-ODBC-forbindelse således at den ud for 'Datafile' har stående "C:\Progra~1\Micros~1\C5\C5Data.Dat"
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. marts 2004 - 09:37 #7
nu har jeg redigeret ODBC men nu kommer fejlen som jeg startede med frem igen :-(

hvad kan det være, nederstående er fejlen igen:

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the mwazone-laptop home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/c5/InitFile.Lib, line 11

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; i-NavFourF; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 1.0.3705)

Page:
GET /c5/Default.asp

Time:
19. marts 2004, 09:32:50

More information:
Microsoft Support
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. marts 2004 - 09:38 #8
nej jeg kom lige til at se det er nu linie 11 istedet for linie 7
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. marts 2004 - 10:05 #9
Se ... det går fremad (i meget små skridt)

I min "InitFile.lib"-fil linie 11 står

Session("output").Language = CInt(Request("Lang"))

Hvad står der i din?!
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. marts 2004 - 12:02 #10
jeg har følgende i min fil, så er jo det samme

<%
If TypeName(Session("Function"))<> "" Then set Session("Function")=Nothing
If TypeName(Session("Ecm"))<> "" Then set Session("Ecm")=Nothing
If TypeName(Session("Output"))    <> "" Then set Session("Output")=Nothing
If TypeName(Session("User"))    <> "" Then set Session("User")=Nothing

Set Session("OutPut") = Server.CreateObject("XALOutput.wsc")
Set Session("Function") = Server.CreateObject("XALDatabase.WSC")
Set Session("Ecm") = Server.CreateObject("XALeCommerce.WSC")

Session("output").Language = CInt(Request("Lang"))
Session("output").HeightTF = 45
Session("output").HeightBF = 45
Session("output").WidthLF  = 160

%>
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. marts 2004 - 12:40 #11
Hmmmm. Øv!
Som det fremgår af din "Error type" er det den brokker sig over "Data source name not found and no default driver specified" - dvs. at det er ODBC-forbindelsen der ikke kan etableres.

Må jeg erfare om du kan benytte denne fra fx. Word eller Excel?
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. marts 2004 - 14:31 #12
hmmm ja men der er jo ikke rigtigt noget man kan gøre der vel når den rigtige sti til data filen er inde i ODBC-forbindelsen
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
20. marts 2004 - 00:48 #13
Hej igen,

Beklager at jeg blev lidt 'væk'....

Desværre forstår jeg ikke ud af dit svar om du med "ja'et" bekræfter,
1) mit Hmmmm
.... eller ....
2) at du kan tilgå dataene i C5Data-filen gennem din c5lokal30-ODBC-forbindelse?

Derfor genfremsætter jeg mit spørgsmål: Kan du eller ej?

Under alle omstændigheder: 'Jo, der er fortsat masser vi kan og vil gøre!'

Hav lidt mere tålmodighed med mig, dig selv og dit lille projekt, for så skal vi nok få pustet liv i dit C5-website.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
20. marts 2004 - 08:54 #14
jeg mener med mit svar at når jeg har gjort som du har beskrevet indtil vidre så kan man vil ikke rigtigt gøre noget mere ved det ?

jeg har jo ændret stien til c5data.dat inde i ODBC som du sagde.

men nu er det jo så jeg har den fejl som kom til sidst hvor det er /c5/InitFile.Lib , linie 11 som det er galt og der har jeg jo det samme som du har stående.

men jeg ved ikke om du har flere forslag til hvad det kan være?
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
20. marts 2004 - 10:24 #15
Hej

Jo, jeg har en ide om op til flere ting der kan være gået micrometer galt for at du/vi kommer ud af 'linie 11'.

Hvad siger du til at slå på tråden? Det er du meget velkommen til. Mit telefonnummer er 6489 3660.

Holger
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
23. marts 2004 - 13:34 #16
Hej bruger2004

Hvad skedte der? Har du opgivet?
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
23. marts 2004 - 20:33 #17
holgergluesing -->

hej igen, nej jeg har ikke opgivet det helt endnu men jeg har haft travlt her de sidste to dage så det er derfor jeg ikke har fået gjort mere ud af det. men jeg vil tage at ringe til dig her en af dagene - hvis det tilbud stadig gælder.

og så som tak for den hjælp jeg har fået endtil nu + evt. telefon samtale får du de 200 point, for den evt. løsning eller for dit engagement.
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
24. marts 2004 - 00:40 #18
Hej bruger2004

Tak for dit 'livstegn'! Du aner ikke, hvor ofte jeg har læst på ovenstående for at finde frem til, hvad af det mon fik skræmt dig 'helt pist'. Og jeg kunne jo bare ikke få øje på't! Spøg til side.

Selvfølgelig er jeg fortsat indstillet på at bidrage efter bedste evne ... hvorved torsdagen nok er den, der er mindst overfuset i min TM'er.

På den anden side er har jeg jo på fornemmelsen, at dine C5'ers konkrete drillerier højest 'holder skansen' i en time til 1,5.