Avatar billede tinohyldig Nybegynder
17. marts 2004 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Kiss DP-500 og afspilning af CD-RW

Jeg kan ikke få min Kiss DP-500 til at afspille de mp3 musikfiler jeg har lagt på en CD-RW.

Jeg får beskeden at "disken, du indsatte, indeholder ikke noget materiale, der kan afspilles. Indhold af /cdrom: udfrchk.exe, autorun.ínf, udfrinst.zl"

Jeg benytter programmet "Roxie Easy Creater 5".
Jeg har Firmware version 2.8.3.

Hvad kan problemet skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 20:15 #1
Du skal brænde din CD med alm. data CD.
Prøv et andet brænderprogram - f.eks. Nero
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
18. marts 2004 - 01:21 #2
Ja, det svar fik jeg også fra Kiss support. Men jeg vil jo netop bruge CD-RW for at undgå at skulle brænde - maskinen understøtter CD-RW. Jeg har ingen problemer med afspilning af mp3-filer på brændt CD lavet med Roxie.
Avatar billede belle Nybegynder
18. marts 2004 - 12:28 #3
du skal brænde din RW på samme måde som hvis du brænder en alm. cd. så vil den nok kunne læse den.
men hvorfor overhovedet bruge en cd/rw når din dp-500 har netværk.
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
18. marts 2004 - 13:41 #4
Måske har jeg misforstået CD-RW. Jeg benytter DirectCD funktionen og flytter mp3 filer i stigfinderen direkte over på en CD-RW. Men det er måske ikke sådan man laver en CD-RW, som kan afspilles i DP-500?
Belle -> Hvis jeg brænder en fil normalvis på en RW kan jeg så slette den igen? hvis ja, hvor sletter jeg den? I stigfinderen eller brænderprogrammet? Hvis brænderprogrammet, kan jeg gøre dette med Roxie?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 14:31 #5
Du skal brænde din CD-RW præcis på samme måde som du brænder en alm. CD.
Og ja, man kan sagtens slette en CD-RW (det er det som at der er smart ved dem) :o)
Dette gøres i brænderprogrammet. (der må være en funktion der hedder "erase disc" eller noget lign.)
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
18. marts 2004 - 14:39 #6
phatlasse -> Jeg har fundet funktionen "erase disc" i Roxie. Betyder det at jeg skal slette alt på min CD-RW hvis jeg "eraser" og derved ikke kan slette enkelte filer?
Med directCD opnår jeg altså ikke samme resultat?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 14:49 #7
Ja, hvis du vælger "erase disc" ryger hele disken.
Jeg kender ikke Roxio, men du siger at det virker med at alm. CD-R. Så du skal bare brænde din CD-RW præcis på samme måde, så virker det helt sikkert.
Datamæssigt er der ingen forskel på en alm CD-R og en CD-RW
Avatar billede belle Nybegynder
18. marts 2004 - 22:35 #8
hold dig fra DirectCD. det laver ikke en rigtig data cd og kan derfor ikke læses af andet end windows.
du skal brænde din cd-RW på samme måde som hvis du brænder en alm cd. så vil din dvd kunne læse den.
du kan godt slette cd'en igen men kun den hele (ikke enkelte filer) og dette gøres osse via brænder programmet.
Avatar billede tinohyldig Nybegynder
18. marts 2004 - 23:30 #9
Alle tiders. Tak for hjælpen begge to. Nu til det med point. Jeg må heller give jer begge 30 hver. Men hvordan gør jeg det? Det er første gang jeg bruger eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 08:51 #10
Vi ligger begge et svar.
Når belle har også har lagt et svar, markére du begge vores navne, og trykker acceptér svar
Avatar billede belle Nybegynder
21. marts 2004 - 20:47 #11
her er mit svar