Avatar billede maffi Nybegynder
04. februar 2001 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

variable problem

hejsa all
jeg har et lille problem med at fange nogle variabler fra en anden side måske nogen kan hjælpe mig ???
problemet er at når man logger ind på siden sender den jo variablerne userpass og username ud på de 2 sider som er i framen.
den ene frame er en menu i venstre side men når jeg så feks trykker på et af linkne i menuen sender jeg linket uden variabler så skulle jeg gerne have den nye side i target 2 til selv at hendte variablerne som allerede står i menuen hvordan gøres det ???
jeg har prøvet med require (\"siden.php\") meen så kommer menuen squ oxo med i target 2 og det skal den jo ikke
nogen der kender svaret ????
Maffi
Avatar billede seider Nybegynder
04. februar 2001 - 17:22 #1
du kan prøve med parent.password

/* Seider */
Avatar billede brain Nybegynder
04. februar 2001 - 17:26 #2
For at bruge parent.whatever, skal variablene været defineret i hidden fields i menuframen. Det er ikke specielt sikkert, men kan naturligvis lade sig gøre. Det er nok bare parent.<det_som_menuframen_hedder (id eller name) i frameset definitionen>.password.value

/* Hjernen */
Avatar billede maffi Nybegynder
04. februar 2001 - 21:32 #3
hmm ja og det fattede jeg da minus af
kan det forklares lidt nermere ??
Avatar billede brain Nybegynder
04. februar 2001 - 21:45 #4
prøv at se på http://dalberg.com/frames/

klik på index.htm
Avatar billede maffi Nybegynder
04. februar 2001 - 21:53 #5
hmm hvad skal jeg med den side ???
der kommer en pop op hvor der står test ???
Avatar billede brain Nybegynder
04. februar 2001 - 22:06 #6
Hvis du kigger i koden, vil du se, at den alert der skriver test er i den højre frame, og selve værdien \"test\" er i venstre....den gør altså det du vil opnå....
Avatar billede maffi Nybegynder
13. februar 2001 - 15:42 #7
hmm fatter stadi minus af det
lidt kilde kode ???