Avatar billede claushelth Nybegynder
17. marts 2004 - 12:01 Der er 3 kommentarer

timeout for asp.net og webservice

hey

Har en vebservice der får klienten til at lave en timeout fordi min forespørgsel er meget stor. Hvor lang tid går der før en asp.net website timer ud, og kan dette ændres, eller kan jeg tage højde for det i koden? Jeg vil ikke have den timer ud før webservicen laver en timeout.

Kan det passe at en webservice har 100 sek før den timer ud, det skulle være mere end nok!

vh claus
Avatar billede burningice Nybegynder
18. marts 2004 - 15:28 #1
prøv at kald din webservice asynkront istedet... så behøver din asp.net-applikation ikke stå og vente på at webservicen bliver færdig
Avatar billede claushelth Nybegynder
18. marts 2004 - 15:31 #2
Jeg fandt ud af at ændre sidens time out <% script.timeout = 900 %>, men dit forslag lyder spændende...kan man høre lidt mere om det :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
18. marts 2004 - 15:36 #3
der er et afsnit i sdk'et der hedder "Communicating with XML Web Services Asynchronously"... der står en masse :)

ms-help://MS.NETFrameworkSDKv1.1/cpguidenf/html/cpconinvokingwebservicesasynchronously.htm