Avatar billede redbastard Nybegynder
04. februar 2001 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad skal jeg gøre????

jeg er ved at lave en back up cd med alle de freeware programmer som jeg bruger(winamp,icq,osv.) jeg har lavet en htmlside med links til alle .exe filerne hvordan får jeg programmerne til at begynde at installere af sig selv, bare ved at klikke på linket til det enkelte program
Avatar billede amneziac Nybegynder
04. februar 2001 - 14:28 #1
Lig htmlfilen i samme dir som exe filerne:

<a href=\"./prog.exe\">Prog name</a>
Avatar billede amneziac Nybegynder
04. februar 2001 - 14:28 #2
var ment som et svar...
Avatar billede redbastard Nybegynder
04. februar 2001 - 14:32 #3
hvad mener du?
jeg har en mappe med min html fil som så linker til feks.winamp.exe
så begynder jeg at downloade fra cd\'en ligesom når jeg henter en fil på nettet
det jeg vil er at programmet skal begynde at installere når jeg trykker på linket
Avatar billede hobbez Nybegynder
04. februar 2001 - 15:25 #4
Det kan du ikke få den til. Af sikkerhedsmæssige årsager skal du selvfølgelig altid have spørgsmålet om du vil køre programmet eller downloade det - uanset hvor programmet ligger.

Ellers kunne jeg jo lave en HTML side der kaldte et lokalt program hos dig, og narre dig til at starte det, i den tro det var et link til en anden side. Ville du bryde dig om at besøge en side som startede programmer som FORMAT på din maskine?

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
04. februar 2001 - 15:27 #5
Ok FORMAT er måske et dårligt eksempel (interne kommando) men DELTREE så :o)

/Rob
Avatar billede redbastard Nybegynder
04. februar 2001 - 15:32 #6
kan jeg lave det på en anden måde så feks.
vha. et program som kun har til fomål at installere de andre programmer
Avatar billede amneziac Nybegynder
04. februar 2001 - 16:54 #7
Du kan bare trykke \"Åbn på xxx\"...
Avatar billede amneziac Nybegynder
04. februar 2001 - 20:50 #8
Du kan lave en batch fil der automatisk installere alle programmerne. Det er meget simpelt!