Avatar billede freja Nybegynder
04. februar 2001 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MySql

HEJ !
JEG HAR LIGE LAVET DET DER SKAL VÆRE www.HESTEPORTALEN.DK
DEN ER LAVET OVER PHPNUKE (www.PHPNUKE.ORG) ALT SKULLE VÆRE OK, MEN NU DA JEG HAR UPLOADET DEN PÅ FREEDOM2SURF.COM FÅR JEG FØLGENDE FEJLMEDDELSE:

Warning: MySQL Connection Failed: Can\'t connect to local MySQL server through socket \'/tmp/mysql.sock\' (2) in /web/sites/31/hepotdk/www.hesteportalendk.f2s.com/html/mainfile.php on line 32
Unable to select database

HVAD ER DER GALT ??
HVORDAN ORDNER JEG DET ??
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. februar 2001 - 14:08 #1
Det lader til at din server ikke understytter mySQL.

Lav lige et dokument, ved navn test.php og smid flg. kode ind i det... post så urlen her!

<?
phpinfo();
?>

Den viser nemlig om der er mySQL understyttelse bla...

I øvrigt, lad vær med at skrive med STORE bogstaver, det opfattes som om at man RÅBER og det er pi**e iriterene at læse/se på!
Avatar billede jd Nybegynder
04. februar 2001 - 14:10 #2
Du skal oprette din mysql-database! (den er først klar imorgen) Og så skal du selvfølgelig benytte de rigtige informationer når du connecter...
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
04. februar 2001 - 15:18 #3
En ting til ... Det er noget med at f2s ikke bruger default port til deres MySQL...
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
04. februar 2001 - 15:53 #4
- har f2s overhovedet fået mysql?
Jeg husker i hvertfald et eller andet om at der kun var postgresql?
- eller er det længe siden
Avatar billede jd Nybegynder
04. februar 2001 - 17:54 #5
razmuz.dk-> Ja, var det ikke det du fandt ud af !?

r_brejnholt-> Det er også sådan jeg husker dem... men ja, nu har de både mysql og postgresql
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
04. februar 2001 - 22:25 #6
De bruger standart port. Man behøves i hvert fald ikke sætte port på!
Avatar billede superfrog Nybegynder
20. februar 2001 - 07:45 #7
så hut jeg visker, så er mysql-delen (som er standard hos f2s) ikke automatisk sat til, der er en eller anden admin side, hvor man skal \'tænde\' for det. Jeg har aldrig haft en konto hos f2s, men har læst det i et eller andet blad, så jeg kan desvære ikke give dig bedre hjælp.