Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formmail som rullegardin ?

Jeg vil gerne lave en formmail hvor modtagerens email adresse ikke er synlig (det er de jo normalt ikke i formmails eftersom man bare trykker "send")

Men jeg vil gerne lave et rullegardin af modtagere, hvis man f.eks. vælger ULLA skal formmailen sendes til ULLA@MAIL.dk og vælger man HANS skal den sendes til HANS@MAIL.dk og så fremdeldes.

Kan det laves ??

Normalt bruger jeg jo denne kommando til rullegardin

Vælg modtager:<br>
<SELECT name="Modtager:">
<OPTION>Ulla
<OPTION>Hans
<OPTION>Jens
<OPTION>Camilla
</SELECT>
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2004 - 20:21 #1
<select name="Modtager" onchange="if(this.selectedIndex>0)this.form.recipient.value=this.value">
<option value="">-- Vælg modtager --</option>
<option value="ulla@mail.dk">Ulla</option>
<option value="hans@mail.dk">Hans</option>
<option value="jens@mail.dk">Jens</option>
<option value="camilla@mail.dk">Camilla</option>
</select>

-- og det er et spørgsmål/svar til omkring 20-ø40 points !-)
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:22 #2
cool.
opretter du et svar?
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:26 #3
UPS. et lille spm mere:

Jeg har surftown

I formmailen indgår jo de der standart scripts som skal være der for at skidtet virker, skal jeg bare fjerne :
"<input type="hidden" name="recipient" value="info@xxxxxx.dk">" ??
Avatar billede exp Juniormester
16. marts 2004 - 20:30 #4
<select name="recipient" onchange="if(this.selectedIndex>0)this.form.recipient.value=this.value">
<option value="">-- Vælg modtager --</option>
<option value="ulla@mail.dk">Ulla</option>
<option value="hans@mail.dk">Hans</option>
<option value="jens@mail.dk">Jens</option>
<option value="camilla@mail.dk">Camilla</option>
</select>
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2004 - 20:33 #5
>>exp ?-)

>>julebetty

-- nej, den beholder du bare og sætter til en default-value, som du eventuelt checker for, hvis du kun vil have den sendt, efter at der er blevet valgt !-)

-- og velbekomme '-)

-- men behold nu langt de fleste points selv !o]
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:35 #6
Når jeg fjerner den normale modtager kommando:

<input type="hidden" name="recipient" value="info@domaine.dk">

Kommer der en fejlmeddelelse :

Error: Bad/No Recipient
There was no recipient or an invalid recipient specified in the data sent to FormMail. Please make sure you have filled in the recipient form field with an e-mail address that has been configured in @recipients. More information on filling in recipient form fields and variables can be found in the README file.
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:36 #7
roenving>>
Ok, jeg kan forstå at jeg skal beholde den.... Men hvad er "default-value" ??? (den forstår  jeg ikke)

jeg vil gerne give pointene. Point er ligemeget, jeg skal bare have det her til at virke ;)
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:38 #8
YES SKIDTET VIRKER.
"default-value"=hvis alt andet går galt ;)

JEG LUKKER!  TAK FOR  M E G E T  HURTIG RESPONS!
Avatar billede exp Juniormester
16. marts 2004 - 20:38 #9
roenving >>
Modtagerfeltet skal have name="recipient" - du havde name="Modtager" i dit eksempel :-)
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2004 - 20:45 #10
-- men jeg overførte også præcis værdien til recipient-feltet (som jeg gættede på, at formmail-feltet hed !-)

-- og tak for points ;~}

-- også selv om det er alt, alt for meget !o]
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:48 #11
Nu vi er ved formmails ved I så hvordan jeg kan få mere plads NEDAD på denne formular, altså mere end 1 linie.

<input type="text" name="Afsendes adresse" size="45"></p>
Avatar billede julebetty Nybegynder
16. marts 2004 - 20:51 #12
ENDNU ET SPØRGSMÅL ;)

<select name="recipient" onchange="if(this.selectedIndex>0)this.form.recipient.value=this.value">
<option value="">-- Vælg modtager --</option>
<option value="ulla@mail.dk">Ulla</option>
<option value="hans@mail.dk">Hans</option>
<option value="jens@mail.dk">Jens</option>
<option value="camilla@mail.dk">Camilla</option>
</select>

KAN JEG FÅ DEN TIL AT SENDE TIL FLERE MAILS ADRESSER PÅ EN MODTAGER hans@mail.dk, arkiv@mail.dk  EL LIGN ????