Avatar billede clj Nybegynder
16. marts 2004 - 17:32 Der er 3 kommentarer

Installation af SATA disk sammen med IDE diske på et Abit IC7-G b

Styresystemet og programmerne kører på et raid med to Wester Digital HD´ere. Til dokumenter har jeg en 100 og 1n 120 GB HD.Begge kører PT IDE. Jeg har nu købt endnu en 120 GB Maxtor Sata HDér, som jeg skal have koblet til. Hvordan skal jeg sætte bios op. Skal jeg installere noget software til sataudgangene.

Det er meningen, at jeg vil have de 2 120 ere til at køre sata begge 2. Jeg bruger så den ene som backup. 100 GB´eren skal så køre IDE og bruges til diverse stuf, som jeg kan tåle at tabe ved et HD-crash.

Mvh. Claus L. Jepsen.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 17:56 #1
Du er nødt til at starte forfra - de 2 120GB diske skal formateres og sættes op til det nye RAID, du vil lave. Og så kan du bare bruge din 100GB HD, som du havde planlagt.

Du bør køre med RAID, hvis de 2 120'ere er ens.

/Martin
Avatar billede clj Nybegynder
16. marts 2004 - 18:30 #2
Da jeg i forvejen kører et Raid 0 på styresystemet, så tror jeg ikke bundkortet kan klare et spejlings-RAID også, derfor havde jeg tænkt mig blot at styre dette som backup.
Det der er mit problem er, at det er noget med at SATA ligger på onchip og der måske skal installeres noget software, så jeg ville gerne have et råd fra nogen der har prøvet at lege med IC7-G eller IC7 motherbords. Claus.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 22:56 #3
Du skal ikke installere ekstra software udover det, som ligger i windows XP, for at kunne bruge dine SATA-porte.

/Martin