Avatar billede ormholt Nybegynder
16. marts 2004 - 17:05 Der er 8 kommentarer

Matematisk skrifttype

Hejsa
Jeg sidder og laver nogle dokumenter med matematiske formler. Jeg har brug for et sæt symboler/skrifttype med forskellige matematiske symboler og forskellige typer pile. Jeg kender godt MS Equation og de forskellige skrifttyper der er som standard i Word - men disse kan ikke bruges...
Nogen der kender et sted hvor man kan få fat i sådan en skrifttype??
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. marts 2004 - 17:12 #1
fonten "symbol" har da ellers mange af de gængse tegn - kan du beskrive hvilke du skal bruge?
Avatar billede ormholt Nybegynder
16. marts 2004 - 17:16 #2
Jo det kan jeg da godt - jeg skal bruge en masse forskellige former for pile - som ikke er i symbol og af matematiske tegn skal jeg for eksempel bruge "et krøllet N og Z" beskrivende forskellige talmængder... (hele tal f.eks.)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. marts 2004 - 17:23 #3
altså noget i denne stil:

http://www.fontseek.com/cgi-bin/fsearch.pl?search=math

men den skal sikkert være gratis?
Avatar billede ormholt Nybegynder
16. marts 2004 - 17:31 #4
Fuldstændig som dem du linker til, men JA det ville være en stor fordel hvis de var gratis :-) er ikke lige i humør til at betale for sådan noget...
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. marts 2004 - 18:08 #5
Der satte du mig godt nok på en prøve - var lige ved at give op :-)

Men prøv lige at kigge her:

http://infty.math.kyushu-u.ac.jp/inftyfonts/

Måske kan det bruges...
Avatar billede ormholt Nybegynder
16. marts 2004 - 23:37 #6
jaaa - det begynder at hjælpe på det, men jeg har stadig meget brug for nogle flere pile (en pil som jeg specifikt leder efter er en pil fra venstre mod højre og så skal den være "halv" (--\)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. marts 2004 - 23:39 #7
mener du så der kun er 1 vinge på den? - ligesom et flueben der ligger ned?
Avatar billede ormholt Nybegynder
17. marts 2004 - 01:26 #8
jeps - sådan et fluben der ligger ned - og så helst i to udgaver henholdsvis med pil-delen op og ned...