Avatar billede hoandb Nybegynder
16. marts 2004 - 13:27 Der er 8 kommentarer

Cmos settings wrong

Hej, jeg har noget problem med start computer op, når jeg starte det op , så komme der en meddelse om Cmos.

meddelse er :
Wait
Cmos Settings wrong
Press F1 to run SETUP
Press F2 load default values and continue.

jeg har prøvet alt for den virker, jeg har prøvet at skifter jumper af Bios. og tag batterie ud, men der komme stadig den meddelse. og jeg kunne heller ikke trykke på F1 eller F2 på tastatur, altså min tatatur virke godt, men jeg kan ikke trykke på F1 eller F2
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:53 #1
det ku tyde på at batteriet er ved at være fladt..
virker F1 og F2 i windows ?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. marts 2004 - 17:45 #2
enig med cp1 . Den menu optræder pr. default hvis batteriet er dødt. f2 burde dog få den igang igen...
Avatar billede hoandb Nybegynder
16. marts 2004 - 20:29 #3
ja, men jeg har prøvet at skifter med en anden batterie fra en anden computer, men det virke stadig ikke. og jeg kan slet ikke komme ind i windows, der vis kun den post skærm om F1 eller F2. :) øv.. hjælp!!
Avatar billede serverservice Praktikant
17. marts 2004 - 13:22 #4
prøv at gå i bios og load bios defaults (eller optimized defaults) indstil datoen og start igen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. marts 2004 - 18:12 #5
for at komme ind i BIOS prøv da at taste/tappe på Delete tasten når computeren starter op ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. marts 2004 - 04:00 #6
respons ?
Avatar billede hoandb Nybegynder
16. april 2004 - 23:39 #7
ja men jeg kan slet ikke komme ind i Bios, hvis jeg kan så behøver jeg ikke skrive denne forum...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2004 - 00:09 #8