Avatar billede web1648 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvorfor ikke Lydløst !

hej eksperter !

jeg fatter ikke hvorfor mit sytem ikke er lydlyst !

info silint viking 2 cpu køler
low noice strømforsyning
og et geforce 4 ti 4600
og Thermaltake Xaser 1

nogen der ved hvad det kan være og hvad jeg evt kunne gøre ! tror det er mit ggf kort !
lamer max kan høres igennem en dør ! ¨
håber der er nogen der kna hjælpe

på forhånd tak
Avatar billede web1648 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:11 #1
kan det evt. være noget der er forkert sat til ! har selv bygget ! så kølerne hele tiden køre 100% ?
Avatar billede chalde Seniormester
16. marts 2004 - 13:12 #2
Hvis det grafikkortet, kan du montere denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775
evt med denne hvis du overclocker: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41335

Hvis du har en aktiv chipset køler, kan du skifte denne ud med: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78041

Men low noise psu´er er ikke altid "low". Har selv en low noise, og det er den langt fra :-/
Avatar billede chalde Seniormester
16. marts 2004 - 13:13 #3
Dine kabinetblæsere kan selvfølgelig også have en del at sige.
Har selv et TT soho med 4stk "21db" blæsere, hvilket de langt fra er. Skal selv til at have moddet dem til lavere volt.
Avatar billede web1648 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:15 #4
chalde ville lige høre passe overstånde køler til alle geforce 4 ti 4600 ?
Avatar billede chalde Seniormester
16. marts 2004 - 13:17 #5
Du kan prøve at tage strømmen fra dine kabinetblæsere og se om det hjælper.
Hvis det gør, kan du skifte dem ud med nogle mere støjsvage (eller modde dem til lavere volt).
Her kan du finde støjsvage blæsere: http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SIFA (papst er et godt valg).

Ang zalman heatsinken, så skulle den ifølge studiedata ( http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM212&Fane=COLD,COCOVG ):
Kompatibilitet:
"Denne køler er kompatibel med alle nuværende grafikkort med monteringshuller omkring GPUen."
Så tjek at du har hullerne.
Avatar billede lazybonez Nybegynder
16. marts 2004 - 13:17 #6
Grafikkort bruger ofte små, hidsige blæsere... Prøv at åbne kabinettet - og hør i nærheden af grafikkortet...
Harddiske - specielt dem, der ikke er fluid - kan også give en vis støj... På mit system er det f.eks. mine to harddiske (begge Seagate fluid), man kan høre...
Men prøv at lytte dig frem ved de enkelte enheder med bevægelige komponenter, og hør, hvor støjen er værst...
Avatar billede chalde Seniormester
16. marts 2004 - 13:19 #7
Du kan også kigge lidt på denne artikel (mange gode tips):
http://www.itzonen.dk/content/artikel.asp?articleid=27&page=1
Avatar billede web1648 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:19 #8
det er mit grafikkort har prøvet pille de andre køler fra ikke nogen virkning ! har prøvet og ha hoved inde i maskinen så om sige ! men støjen er så høj det ikke er til at sige ! men tror det er gf kortet
Avatar billede web1648 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:20 #9
jeg siger mange tak for hjælpen !
Avatar billede chalde Seniormester
16. marts 2004 - 13:21 #10
Så lidt :-)