Avatar billede schmied Nybegynder
16. marts 2004 - 12:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billede-arkverings program

Hej,

Er der nogen der kender noget til et program som kan hjælpe mig med at holde styr på billeder.
Jeg har ca. 15K-20K af dem og jeg har absolut intet styr over det.
Det koster ikke noget at programmet koster penge, bare det virker!!
Avatar billede overchord Nybegynder
16. marts 2004 - 13:03 #1
acdsee er et godt system til arkivering af billeder:

http://www.acdsystems.com
Avatar billede schmied Nybegynder
16. marts 2004 - 13:17 #2
Jeg har brugt det, men jeg syntes ikke at det opfylder de krav som jeg vist nok har :-)
Men tak for forslaget
Avatar billede kbonline Nybegynder
16. marts 2004 - 13:19 #3
No doubt

AcdSeeer klart det bedste program til at holde styr på sine billeder.

Men det koster lidt kr. (ca. 500)

Alternativt kan du bruge Irfanview som er et godt gratis alternativ
http://www.irfanview.com
Avatar billede schmied Nybegynder
16. marts 2004 - 13:30 #4
Helst et program hvor jeg ikke behøver spekulere over mappe-struktur.
Det skal være sådan at jeg kan oprette virtual mapper og på den måde holde styr på filerne.
Avatar billede overchord Nybegynder
16. marts 2004 - 14:41 #5
schmeid det vil nok vaere en god ide at strukturere dine billeder i mapper i alle tilfaelde. Hvis du udelukkende benytter virtuelle mapper er du meget saabar hvis dit program skulle crashe hvorefter du staar tilbage uden nogen struktur.
Saa vil det vaere bedre at investere noget tid i det nu maaske?
Avatar billede schmied Nybegynder
16. marts 2004 - 14:59 #6
Hmm, overchord. Det har du nok ret i. Jeg vil tage det op til overvejelse
Avatar billede zaibot Nybegynder
17. marts 2004 - 22:16 #7
Programmet FotoStation er absolut et af markedets bedst billedorganiserings programmer.
Det er heller ik tilfældigt at der medfølger en "light" udgave af programmet, når du køber et proff (Nikon) SLR digicam.

Du kan hente en trial her:

http://www.fotostation.com/download/DownloadTrial.aspx

Der er desuden flere billedbureaurer som benytter systemet, da der er så mange muligheder for tilpasning til netop dit behov.