Avatar billede mtychsen Praktikant
16. marts 2004 - 11:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Slettet iexplore ved fejl

Hvordan genskaber man Internet Explorer ikonet på skrivebordet???

En alm. genvej til iexplorer.exe er ikke det samme som den genvej der lå der i forvejen. Når man højreklikker på det "rigtige" ikon (som jeg har kommet til at slette) så kan man vælge "egenskaber" og komme ind til Explorers indstillingspanel. Dette virker ikke via en traditionel genvej...

Er den originale genvej umulig at genoprette?
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 12:00 #1
gå ind på c-drevet - programmer der ligger internet explorer.

Der kopier du iconet og sætter den ind på skrivebordet
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. marts 2004 - 12:01 #2
Den eneste måde at reparere din IE 6,0 er at lave et sfc check på dine systemfiler og gøres på denne måde.
(Start > Kør) og her skriver du sfc /scannow.

Og virker dette trick ikke ja så kan du prøve at reinstallere den.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

NB; husk at hvis du ikke er helt sikker kan du lave en backop at din regedit.

Filer-Export vælg gem som :)

(lånt af 'resten')
Avatar billede rebecca Novice
16. marts 2004 - 12:01 #3
Avatar billede mtychsen Praktikant
16. marts 2004 - 12:02 #4
Prøv selv... den giver IKKE adgang til Internet Explorers egenskaber via højreklik -> egenskaber...
Avatar billede ullidk Nybegynder
16. marts 2004 - 12:02 #5
Tror ikke det umiddelbart er muligt, men du kan jo lave et shortcut til Internetindstillinger i Kontrolpanelet og smide dette shortcut ud på desktop.
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 12:02 #6
Det er alt rigeligt at kopier den fra mappen og læg den på skrivebordet. Har lige prøvet og det virker
Avatar billede mtychsen Praktikant
16. marts 2004 - 12:03 #7
arelt: Hvornår fatter du, at det ikke er det samme der kommer frem, når du højreklikker?????
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 12:04 #8
ok, den giver ikke mulighed for ie egenskaber.

Jeg bøjer mig..
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 12:04 #9
mtychsen -> Jeg prøver at hjælpe dig, så tal ordentligt....
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. marts 2004 - 12:12 #10
Hvad mener du med, at det ikke er det samme? Det virker godtnok hos mig;) hvis du mener vis placering?
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
16. marts 2004 - 12:52 #11
Højreklik på skrivebord -> Egenskaber -> Skrivbord -> Tilpas Skrivebord og vælg internet explorer. I er NOOBS resten.
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
16. marts 2004 - 12:52 #12
svar :P
Avatar billede mtychsen Praktikant
16. marts 2004 - 12:54 #13
Jaee. 01-gjk ved da i det mindste hvordan man løser problemet. Ganske nemt og det virker bare... Til jer andre: Tak for forsøget... :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. marts 2004 - 13:01 #14
Eksperten må da være overlykkelig for en bruger som 01 *G*
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
16. marts 2004 - 13:06 #15
Ja, uden folk som mig ville der aldrig blive løst problemer ;)